[terim] Re: HTML Tags ve Thumbnail

From: erkaN@linux-sevenler.de
Date: Wed 03 Jul 2002 - 12:13:14 EEST

*This message was transferred with a trial version of CommuniGate(tm) Pro*
Selam,,,

Herkese aciklamalari icin tesekkürler...

HTML Reference Guide`lerden bir tanesinde söyle bir aciklama var:
http://www.htmlhelp.com/reference/html40/structure.html

----------------

Elements are the structures that describe parts of an HTML document. For
example, the P** element represents a /paragraph/ while the **EM element
gives /emphasized/ content.

An element has three parts: a start tag, content, and an end tag. A tag
is special text--"markup"--that is delimited by "*<*" and "*>*". An end
tag includes a "*/*" after the "*<*". For example, the *EM* element has
a start tag, *<EM>*, and an end tag, *</EM>*. The start and end tags
surround the /content/ of the *EM* element:

|<EM>This is emphasized text</EM>|

Element names are always case-insensitive, so *<em>*, *<eM>*, and *<EM>*
are all the same.

Elements cannot overlap each other. If the start tag for an *EM* element
appears within a *P*, the *EM*'s end tag must also appear within the
same *P* element.

Some elements allow the start or end tag to be omitted. For example, the
LI** end tag is always optional since the element's end is implied by
the next *LI* element or by the end of the list:

|<UL>
  <LI>First list item; no end tag
  <LI>Second list item; optional end tag included</LI>
  <LI>Third list item; no end tag
</UL>|

Some elements have no end tag because they have no content. These
elements, such as the **BR element for line breaks, are represented only
by a start tag and are said to be /empty.
-------------------

/

/Burdan benim anladigim gene beni baska yöne sürükledi.
Yani o zaman HTML Tags ile verilmek istenen bir anlamda HTML
isaretleri...O zaman HTML Komutlari olarak cevirmek yanlis.
/

/"HTML Etiketleri" cevirisinde de yerine oturmayan sanki birseyler
varmis gibi icimde bir his ve kulagima hic hos gelmiyor. ( Gerci etiket
olarak cevirip gönderdim programin yazarlarina)
/

/
/

/Etiket icin söyle bir tanimlama var:
/

    -----------

    etiket

* 1. **[Kökeni: *Fransizca*]*

* 1. **[Türü: *Isim*]* Bir malin tür, miktar, fiyat vb.nitelikleri veya
kitap, defter vb. seylerin kime ait oldugunu belirtmek, belli etmek için
üzerlerine konulan küçük kagit

* 2. **[Kullanim sekli: *Mecazi*]* Toplum içindeki davranislarda
izlenecek yol, tesrifat
"Iki teklifsiz dost olmakla beraber Sevim'le Mükerrem etiketten
ayrilmazlar, birbirlerine daima "siz" derler." (R. N. Güntekin)
----------

Simdi söylemek istedigim ve gelmek istedigim konu, cevirmen olarak
ordaki "HTML Etiketleri" kelimesinin arkasinda yatan gizli anlami ve ne
vermek istedigini belki anlariz. Bunu ben anlarim, veya sen anlarsin.
Bence önemli olan BIZ leri, yani kullanicininda ayni seyi anlamasi.

HTML den hic anlamayan birisi oldugumu farzediyorum ve Linux altinda bu
isi ögrenmek istiyorum diyelim. HTML Etiketleri olarak görürsem eger
orda menüde, benim de aklima ILK gelen sanirim yukardaki aciklanan
"etiket" anlami olur.

Sebebine gelince, "etiket" ne anlama gelir diye 100 kisiye sorsak,
sanirim 100 kiside, yukardaki tanimlamada gecen anlamda oldugunu söyler.

Neticede ise, HTML isaretleri biraz daha mantigima yatmaya basladi.

isaret icin ise söyle bir tanimlama var:
-------------------------

    isaret

* 1. **[Okunusu: *isa:ret*]**[Kökeni: *Arapça*]*

* 1. **[Türü: *Isim*]* Anlam yükletilen sey, anlamli iz, im
"Noktalama isaretleri."
* 2. * Belirti, gösterge, alâmet
* 3. * El, yüz hareketleriyle gösterme
"Artik isaretleri birakmis, konusuyor, bir taraftan da saçlarini
düzeltiyor." (R. H. Karay)

-------------------------------------

HTML isaretleri olarak cevirilirse "pointer" ile karisabilir diye bir
öneri gelmisti.

Pointer= Isaretci , bir anlamda "isaret eden" ifadesi yatayor.
Yani "isaret eden" => Isaretci....Bu isaretleme isini yapan yani..:-)

"Isaretleri" ile "isaret eden (isaretci)" arasinda gene dikkatli
incelendiginde ortaya karmasiklik cikmaz sanirim...Insan bir kac defa
yüksek sesle okudugu zaman aradaki fark kulaga hemen yansiyor.

Bende "HTML isaretleri" biraz daha agir basmaya basladi. Sizin
yorumlariniz nedir ?

Saygilar
erkaN