[seminer-cg] Re: dns ve bind belgesi: Gozden gecirme istegi

From: burak dayioglu (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Sat 25 May 2002 - 20:32:00 EEST

On Sat, 25 May 2002, Devrim GUNDUZ wrote:
> Burada bir celiski seziyorumi yaniliyorsam duzeltebilirsiniz: Gun icindeki
> postalardan birinde, LKD kurucusu ve deneyimli kisi olarak tanim var.
> Tamam, bu su goturmez ve benim de cok saygi duydugum bir gercek.

Duzeltebilirim. LKD kurucu uyesi oldugumu ve LKD uyelerinin calismalari
ile de bir LKD'li olarak gurur duydugumu yazdim. Kendim icin "deneyimli"
sozcugunu kullanmadim; bunu kullanabilecegim bir baglam soz konusu
olmadigi icin...

Uzmanlik taniminin goreceliligi konusunda size katilirim; ben
sertifikasyondan hic ama hic soz etmedim. Yine de bir konuda iki kisiyi
karsilastirdiginizda hangisinin daha deneyimli oldugunu anlayabileceginizi
dusunuyorum.

> Bu sekilde bir belge olusur. DNS belgesi ornegini verirsek, hep
> beraber el atip sunu toparlarsak, bir ozgur yazilim urunu olan BIND'a
> gecis yapmak isteyenlerin cekincelerini kirmis olacagiz. O belge ile
> yapilacak kurulumlar kulagimiza gelince de yasayacagimiz mutluluk
> gercekten cok onemli olacak. Belgenin hedefi ben ya da siz degilsiniz,
> daha cok yeni baslayanlara yonelik ;)

Benim buna hic bir itirazim yok. Devam edin, kolay gelsin. Gercekten de
cok iyi bir belge olarak sonlanacagina hic kuskum yok. Benim yazdiklarim,
ve sizin bireysel olarak algilamayi surdurdugunuz, seminer verilmesine
yonelik idi. Seminer vermek belge yazmaya (ne yazik ki hic) benzemiyor.
Belgeyi yanlis yazarsaniz birisi gozden gecirme surecinde duzeltir.
Seminerde hata yaparsaniz/yaparsam kim duzeltecek?

> Gerekise kavga da ederiz, her ne kadar hic ilgi alanimda olmasa da kernel
> listesinde cok buyuk kavgalarin oldugunu duymustum, ama sonucta da super
> bir sey cikar, aksama da oturur keyifle Ahlatlibel'de cayimizi iceriz :)

Kernel listesinde cok sert tartismalar olur ama inanin oradaki tartismalar
bizlerin tartismalarindan cok daha seviyeli gecer. Ben bizim listelerdeki
gibi "bu insan soyledir", "sen bunu yaptin" mesajlarini ornek
verdiginiz listede gordugumu hatirlamiyorum. Ne yazik ki, bu listede
sahsima yonelik yapilan iki farkli hakaretin uzerinden daha bir ay bile
gecmedi... :)

Bu konuda daha fazla yazmamak konusundaki fikrinize katiliyorum. Konunun
devami niteliginde bir e-posta mesaji daha yazmayacagim.

Bundan sonra bu listeye gonderecegim mesajlarin ana eksenini (kisa
donemde) kural kumesinin ve sureclerin belirlenmesinin olusturacagini
soyleyebilirim.

sevgiler, selamlar,
-bd