[seminer-cg] Re: Uzmanlik vs.

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Sun 26 May 2002 - 04:22:40 EEST

Selamlar..

Etik olarak baktigimizda:

1. Seminer vermeye soyunan kisinin, o konu hakkinda yeterli altyapiya sahip olmasi gerekir. Dahasi bu altyapi uzerine saglam bir temel ve bina insa etmiste olmalidir.
2. Semineri sunarken tarz olusturma, izleyici kontrastini dengeleme, konsantrasyonu devam ettirme, izleyicilerin bakisindan anlasilmayan yeri tespit edebilme, uykuyu dagitma, hazircevaplik vs. gereklidir. Bir seyi iyi biliyor olmak onu cok iyi sunabilmeyi gerektirmez.
3. Bir seminer icin kullanilan metot hep ayni. Tipik brifing metodu. Bir birifingin teknik olarak bir takim kosullari vardir. Mesela, bir sayfada 7 satirdan fazla olmamalidir gibi. Sunumu hazirlayanin bu kosullari saglamasi gerekir.

Bu listeye sizlerde pek cok sey ekleyebilirsiniz saniyorum. Fakat etik boyle guzel ama, real-world'de isler maalesef boyle yurumuyor. Cunku bizim toplulugumuz homojen bir olusum degil. Kurallarimiz yok. Ustelik cok yeni bir olusumuz. Bir topluluk olarak bulunuyoruz. Bir clup vs. degiliz.

Bu durumda, herkese esit sans taninmasi vs. gerekli. Ustelik seminer vermeye istekli oyle cok insanda yok. Elimizdeki mevcut bu. Bana bakin. Doruk beni seminerci baba ilan edecekti. Oysa, bir seminer icin bir zaman plani olur. Benim yaptigim gibi konuya girilir, gidilebilecegi kadar gidilir tarzi hesapsiz, plansiz bir seminer olur mu ? Adamin kac saat oturma karsiliginda neler alacagi belli olmali. Ama... Ben malum, bitmeyen seminerlerin divane sunucusu..

Bu acidan bakinca, elbette uzmanlik vs. sart. Fakat o uzmanliga sahip olan, bunu verebilecek kabiliyete sahip olan, bunlar birarada olupta vakti vs. olan insanlarin planli etkinlikler icin bir araya getirilmesi ve bunu amator (=Profesyonel olmayan, acemi demek degil) olarak yurutmesi maalesef zor.. Iste sorun burada. "Seminer veren konunun uzmani olsun" kabul. Ama nerede ?

GPL felsefesinin bize verdigi bir husus var. Bunu dusunmek lazim. Size lazim olani siz uretin. Eger biz bu sekilde uzmanlara ihtiyac duyuyorsak, bunlari yetistirmek lazim. Bunun icinde seminerler vs. vermek lazim. Yani tavuk-yumurta ikilisi. Yeterli uzmanliga sahip, yeterli sunum kabilyetine sahip insan sayisini artirdikca, secici olabilme sansimiz artacak gibime geliyor.

seminer-cg'nin bence takvim hazirlamak yaninda bu faaliyetleri de olmali. Bir sunum nasil hazirlanir ? Kural-rule degil. Yol gosterici, izah edici, yontem belirleyici.. Ayrica, insanlara bir sekilde tecrube saglayacak seminer imkanlari saglamali.

Evet ? Uzmanlik ? Ben kim, IPTABLES ile guvenlik cozumu kim ? Ama, ihtiyac var, kimse uzerine gitmiyor. Bende biraz elimi tasin altina sokup, bir seyler yapiyorum. Evet, IPTABLES'i cok iyi bilirim (belki) ama, bu bir guvenlik unsuru ve guvenlik tecrubesi olan biri tarafindan ortaya konulmali. Ben bir ruleset olusturma icin gerekenleri iyi bilebilirim ama, neyi ne zaman -j DROP edecegimi bilemem. Simdi benim 24 Temmuz seminerini iptal mi edelim ? Acik yureklilikle soyluyorum. Iptal edildi diye kimseyede alinmam. Ama sunu isterim, benim yerime IPTABLES semineri verilsin ve orada hem IPTABLES anlatilsin, hemde bunun -benim veremeyecegim- pratik uygulamasi verilsin. Simdi bakiyoruz, mevcut dokumanlara, sunu yazin, bunu yazin daha otesi yok. Hangi zincirde ne olur ? Table nedir ? chain nedir ? Yok...

Sanirim anlatabiliyorum. Gonul isterki bence BIND'i en iyi bilen bir hocamiz olan sayin Baskanimiz BIND anlatsin. Bu Devrim kim BIND kim demek degil elbette ! Ama demekki Devrim hocamiz elini tasin altina sokmus. Ben kimsenin laf olsun diye arenaya cikip, hic bilmedigi bir konuda "Script Kiddie'ymis bu vatandas" dedirtmek istedigine ihtimal vermiyorum. Saniyorum o da elinden gelenin en iyisini yapacaktir. Ona yardimci olmak lazim. Yani "Sen ne kadar uzmansin bu iste" demek yerine, onunla guc birligi yapip hem bir uzman yetistirmeli, hem de seminerlerde sahne alan insan/konu sayisini buyutmeliyiz. Insanlari uzman olmak/olmamak olarak siniflayip zaten az olan cevheri, islenmis maden haline gelmekten alikoymak yanlis olur bence. Bize lazim olan cevheri isleyecek bir tesis. Devrim hic yapilmayan bir sey yapti. Seminerin Beta'sini yayinladiki buglari ayiklayalim. Ben yapmis olsaydim. Konya'daki gibi "Yahu ben yazmisim burada, ne alaka ?" vaziyetine gelip petrole bulanmis marti misali toparlamak icin cirpinip durm
azdim.

Kurallar konusuna gelince. Bence, uyulmasi sart olan bir kurallar listesi olmali. Bunun yaninda daha iyi hazirlanmis bir "Tavsiyeler" listeside olmali.

Saygi ve sevgiler..