[seminer-cg] Re: dns ve bind belgesi: Gozden gecirme istegi

From: Devrim GUNDUZ (devrim@oper.metu.edu.tr)
Date: Sat 25 May 2002 - 15:55:54 EEST

Merhaba,

Konu nereden nereye geldi, birileri lutfen belgeye bakabilir mi? :-)

On Sat, 25 May 2002, burak dayioglu wrote:

> Devrim'in semineri yapilmis bitmistir. Benim engellemeye calistigim bunun
> benzeri olaylarin gerceklesmesidir. Buna soyle bir ornek vermek istiyorum:

Goren duyan da icerigin kotu oldugu sanacak :-) Emin olun, yapamayacagim
isin icine girmem.

> Ayni ornekten devam edersem konunun uzmani birisi tarafindan hazirlanmis
> materyaller ile benim seminer vermeme de engel degildir.

Onceki e-postamda yazmayi erteledigim birsey simdi yazayim: "Uzman"
kavramini acabilir misiniz lutfen? Bir de bir suredir dile getirilen
"sertifikasyon" kavramini. Birileri bana Ankara'da suradan alacagin
sertifika iyidir desin, ucreti neyse verip, gidecegim seminerlere... Emin
olun, MS'in sertifikalari gibi olacaksa, howto lari okuyup kendimi
gelistiririm daha iyi. Bir de, "uzman" olarak gosterebilecegimiz kisiler
nasil uzman oldular? Bu isin ABC sini lutfen ogretin, ben neyi bildigimi
bildigim kadar neyi bilmedigimi de biliyorum. Tecrubelerinize
gereksinmemiz oldugunu unutmayin.

>Yani Ilker'in
> hazirladigi materyali (slaytlar + metin) kullanarak benim bu
> semineri vermem tumuyle kendi basima hazirlayacagim bir seminerden daha
> anlamli ve basarili olacaktir.

Bunu onceki postalarimdan birinde ben de dile getirmistim. Ama birilerinin
belgeyi hazirlamaya baslamasi gerekli!

> Benim ya da bir baskasinin Devrim'e ya da bir baska seminer veren LKD
> uyesine "gelin, yapmadan once birlikte kontrol edelim" demem uygun
> degildir. Ben de, Devrim gibi siradan bir LKD uyesiyim. Yapilmasi gereken
> bu konuya genel cercevede bir cozum getirilmesidir. Bu cozum, seminer
> calisma grubunun, seminerlerin duzenlenmesine ve verilmesine iliskin
> surecleri belirlemesi ile mumkun olur. Erdinc'in onerdigi "birlikte
> bakalim, elden gecirelim" ancak bu surecler kapsaminda degerlendirilecek
> bir genel review ile olaiblir.

Burada bir celiski seziyorumi yaniliyorsam duzeltebilirsiniz: Gun icindeki
postalardan birinde, LKD kurucusu ve deneyimli kisi olarak tanim var.
Tamam, bu su goturmez ve benim de cok saygi duydugum bir gercek. Yani,
eger ben bir belge hazirladiysam, bunun o kisilerden birinin gozden
gecirmesi cok dogaldir, belgeler bu sekilde cikmalidir. YAzim hatalarindan
tutun, cok ciddi teknik hatalar kadar seyler cikabilir. Bu sekilde bir
belge olusur. DNS belgesi ornegini verirsek, hep beraber el atip sunu
toparlarsak, bir ozgur yazilim urunu olan BIND'a gecis yapmak isteyenlerin
cekincelerini kirmis olacagiz. O belge ile yapilacak kurulumlar kulagimiza
gelince de yasayacagimiz mutluluk gercekten cok onemli olacak. Belgenin
hedefi ben ya da siz degilsiniz, daha cok yeni baslayanlara yonelik ;)

> Calisma grubuna sundugum kural onerileri icerisinde bu konuya genel bir
> cozum getirmesini hedefledigim "seminerden X gun once slaytlarin ve diger
> materyallerin calisma grubu listesine gonderilmesi ve yorum toplanmasi"
> kalemi bunun icin orada idi.

E iste, ben de gonderiyorum, ancak vakit bulabildik. Lutfen bir an once
belgeye yonelik elestirileri alsam da konuyu kapatsak :)

> Kacinilmaz olarak herkes LKD'nin kendi "en dogru bildigi" yone dogru
> gitmesi icin elinden geleni yapacaktir. Bu caba cercevesinde fikirlerimizi
> bu bicimde (kavgaya dokmeden) tartismanin da son derece normal oldugunu
> dusunuyorum.

Gerekise kavga da ederiz, her ne kadar hic ilgi alanimda olmasa da kernel
listesinde cok buyuk kavgalarin oldugunu duymustum, ama sonucta da super
bir sey cikar, aksama da oturur keyifle Ahlatlibel'de cayimizi iceriz :)

Saygilarimla.

Devrim GUNDUZ

devrim@oper.metu.edu.tr
devrim.gunduz@linux.org.tr