[seminer-cg] Re: dns ve bind belgesi: Gozden gecirme istegi

From: Kerem ERZURUMLU (kerem@linux.org.tr)
Date: Sat 25 May 2002 - 16:50:44 EEST

        Merhabalar,

        Konuya biraz geç de olsa bende fikrimi belirterek dahil olayım dedim. :)

Devrim GUNDUZ wrote:

> Merhaba,
>
> Konu nereden nereye geldi, birileri lutfen belgeye bakabilir mi? :-)

        Liste'ye yeni üye oldum. Belge nerede bir URL verebilirmisin?

> Goren duyan da icerigin kotu oldugu sanacak :-) Emin olun, yapamayacagim
> isin icine girmem.

        Bence olay Devrim'in kişisel oalrak yapıp yapamayacağı bir işe girmesi
değil. Şenlik sırasında da bir çok yerde dile getirmiştim; konuyu
anlatan kişilerin anlattığı konuya aşina olması, ileri düzey ve
kitaplarda yazmayan sorular ile karşılaştığında kişilere doyurucu
cevaplar verebilmesi gerekir diye düşünüyorum. Çünki seminer'lere gelen
kişilerin bir kısmında "Anlatıcının nasıl açığını yakalarım" dişüncesi
mevcut ve ben bunu seziyorum. (Gerçi açık yakalayan arkadaşa madalya
vermiyorlar ama).

        Konunun "uzmanı" kişilerin bir semineri vermek için biçilmiş kaftan
olduğunu düşünüyorum.

> Onceki e-postamda yazmayi erteledigim birsey simdi yazayim: "Uzman"
> kavramini acabilir misiniz lutfen? Bir de bir suredir dile getirilen
> "sertifikasyon" kavramini. Birileri bana Ankara'da suradan alacagin
> sertifika iyidir desin, ucreti neyse verip, gidecegim seminerlere... Emin
> olun, MS'in sertifikalari gibi olacaksa, howto lari okuyup kendimi
> gelistiririm daha iyi. Bir de, "uzman" olarak gosterebilecegimiz kisiler
> nasil uzman oldular?

        Sanırım "uzman kişi" tanımından farklı şeyler anlaşıyor. Kişisel olarak
benim uzman tanımım, konusu ile ilgili olarak bilgili, bahsi geçen
konuda belli bir birikimin üzerinde bilgisi olup, konusunda tüm
sorunları olmasa da belirli sorunların çözümü konusunda bilgisi olan
kişidir. Örneğin Apache'nin 1002 virtual host problemi ile kaç kişi
karşılaştı? Örneğin bir apache seminerinde elemanın biri ben 1003 tane
virtual host tanımlayamadım diye bir soru sorsa anlatanın sizce cevabı
ne olmalı? (Yukarıdaki paragraf kimseyi hedef almamaktadır).

        Bir DNS ve bind semineri verebilmek içinde bence kişinin en az 7-8 ayını
Bind ile içiçe geçirmelidir. (Bind'in detayı göz önüne alınırsa). Yine
kimseyi hedef almadan diyorum ki; "Lame server problemi" bind
kullanıcılarının en çok karşılaştığı problemlerden (problem olmamasına
rağmen kişilerin problem olarak gördüğü bir durum bkz: linux-güvenlik
listesinin arşivleri) biridir. Bind seminerini veren kişinin bunun bir
problem olmadığını ve bunun kendisinden kaynaklanmayan bir ayar hatası
olduğunu analtabilmesi lazım derim. (bu paragrafda birilerini suçlamak
amacı ile yazılmamıştır).

> Bunu onceki postalarimdan birinde ben de dile getirmistim. Ama birilerinin
> belgeyi hazirlamaya baslamasi gerekli!

        Bir DNS belgesinden bahsediyoruz sanırım. Daha önce Linux-life'ın ilk
sayısı için basit oalrak nasıl bind kurar ve işletirim konusunu ele alan
bir makale'yi Burak ile birlikte yazmıştık. En azından bu belgeyi baz
alıp, üzerine eklemeler ile de devam edebiliriz bu durumda.

        Farkında mısınız kimsenin kimseden haberi yok. İnsanlar iyi niyetlli
olarak birşeyler yapmak için çabalıyor ama bu işin daha önce ilk
adımları atılmışmıydı diye soran yok. Herkesin kafasından 0'dan başlamak
ve "amerikayı yeniden keşfetme" düşüncesi var. Ben 5 senedir linux
gurubunun içerisindeyim. biz 5 senedir hiçbirşey mi yapmadık da herşeye
yeniden başlıyoruz? (Abilerim-hocalarım için durum daha da vahim gibi
göründü bana).

> [...]
> eger ben bir belge hazirladiysam, bunun o kisilerden birinin gozden
> gecirmesi cok dogaldir, belgeler bu sekilde cikmalidir. YAzim hatalarindan
> tutun, cok ciddi teknik hatalar kadar seyler cikabilir. Bu sekilde bir
> belge olusur. DNS belgesi ornegini verirsek, hep beraber el atip sunu
> toparlarsak, bir ozgur yazilim urunu olan BIND'a gecis yapmak isteyenlerin
> cekincelerini kirmis olacagiz. O belge ile yapilacak kurulumlar kulagimiza
> gelince de yasayacagimiz mutluluk gercekten cok onemli olacak. Belgenin
> hedefi ben ya da siz degilsiniz, daha cok yeni baslayanlara yonelik ;)

        Seminer notları ile bir belgeyi sanırım birbirine karıştırıyoruz. Yani
başlayanlara yönelik Bind ile ilgili bir belge var (ben yanlızca benim
dahil olduğumu biliyorum. Kimbilir daha önce kaç defa yazılmıştır?)
Burak'ın sayfasından URL'i buldum:
http://www.dayioglu.net/publications/linuxlife-dns.pdf

> Gerekise kavga da ederiz, her ne kadar hic ilgi alanimda olmasa da kernel
> listesinde cok buyuk kavgalarin oldugunu duymustum, ama sonucta da super
> bir sey cikar, aksama da oturur keyifle Ahlatlibel'de cayimizi iceriz :)
>
> Saygilarimla.
> Devrim GUNDUZ

        Garip bir durum. Herkes kendi açısından bir işin ucundan tutmak,
birşeyler yapmak istiyor. Ama hiçkimse dönüp daha önce bu konuda kim ne
yapmış diye sormuyor. Bence bu işgücü kaybı. Zaten kısıtlı sayıda
işgücümüz/zamanımız var. Bence bu dar zamanı/işgücünüde "Amerikayı
yeniden keşfederek" kaybetmeyelim.

        Diğer konu olan seminer notları hikayesi de; Bu konuda Burak'a hak
veriyorum. Bir grubun seminerlerden x gün önce tüm slaytları/notları
inceleyerek en azından kelime yazım hatalarını,teknik içeriği kontrol
etmesi gerek diye düşünüyorum.

        Herkese iyi çalışmalar,

-ke