[seminer-cg] Re: dns ve bind belgesi: Gozden gecirme istegi

From: burak dayioglu (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Sat 25 May 2002 - 12:57:18 EEST

Merhaba Erdinc ve Devrim,
Tavrimin yanlis oldugunu dusunmuyorum. Orjinal mesajimda da belirttigim
gibi Devrim ile bir alip veremedigim yok; ayni seyleri soyleyen bir
baskasi da olsaydi ayni tepkiyi verirdim.

Devrim'in semineri yapilmis bitmistir. Benim engellemeye calistigim bunun
benzeri olaylarin gerceklesmesidir. Buna soyle bir ornek vermek istiyorum:

Benim Squid yazilimi ile deneyimim Ilker Gokhan'in bu yazilima kullanim
kilavuzu yazmak icin ayirdigi vakitten fazla degildir. Ben de, bu
bilgimle, Squid ile ilgili bir egitim semineri verebilirim ama (benim
savundugum ilkeler cercevesinde) vermemeliyim. Lutfen bu ornekten yola
cikan genellememi bu kapsamda degerlendiriniz.

Ayni ornekten devam edersem konunun uzmani birisi tarafindan hazirlanmis
materyaller ile benim seminer vermeme de engel degildir. Yani Ilker'in
hazirladigi materyali (slaytlar + metin) kullanarak benim bu
semineri vermem tumuyle kendi basima hazirlayacagim bir seminerden daha
anlamli ve basarili olacaktir.

Konulari bir ornek isiginda masaya yatirmaya calistigimizda ozunu
degerlendirmekten cok hizli uzaklasiyoruz. Ne yazik ki oznellikten
siyrilamiyoruz.

Cok ozet bir bicimde soylemeye calistigim sudur ki sanirim bu musterekte
hepimiz bulusuyor olacagiz:

=091. LKD adina duzenlenen etkinliklerde konularinda en deneyimli
=09 ve en bilgili insanlardan faydalanmak hem dinleyenler ve hem
=09 de LKD acisindan tercih edilmesi gereken bir durumdur. Konu
=09 hakkinda deneyimli birisi cok farkli bir perspektiften sunum
=09 yapabileceginden dinleyicilere daha faydali olur; etkinligin
=09 "etkinlik duzeyi" artar.

=092. Tabii ki, LKD'nin her etkinliginde konularinda en deneyimli
=09 ve en bilgili insanlari degerlendirmesi cesitli nedenler ile
=09 mumkun olmayabilir. Bunun mumkun olmadigi durumlari goz onunde
=09 bulundurarak bir takim "her daim verilen" seminer icin materyal
=09 konularinda uzman kisilere hazirlatilmali ve bu konulardaki
=09 izleyen seminerlerde (en azindan) bu materyalin agirlikli
=09 kullanimi saglanmalidir.

=093. Hic bir hal ve serait altinda konu ile ilgili "makul bir
=09 surelik" deneyimi olmayan kisilere seminer verdirtilmemelidir.
=09 En deneyimli diye tarif ettigimiz siniftan birisinin
=09 bulunamamasi durumunda daha az deneyimli birisi tercih
=09 edilir ama bu hic bir zaman "konuya yeni hakim olmaya baslayan"
=09 birisi olmamalidir. (Bence) boyle bir durumda ilgili semineri
=09 vermemek bile, yapilabilecek hatalari engellemek icin, daha
=09 anlamlidir.

Dedigim gibi konuyu Burak'lar,Ahmet'ler, Mehmet'ler orneginde
degerlendirmeyin. Ben fikirleri ve yaklasimlari tartismak istiyorum...

Erdinc'in asagidaki satirlari icin bir kac cumle eklemek istiyorum.

Benim ya da bir baskasinin Devrim'e ya da bir baska seminer veren LKD
uyesine "gelin, yapmadan once birlikte kontrol edelim" demem uygun
degildir. Ben de, Devrim gibi siradan bir LKD uyesiyim. Yapilmasi gereken
bu konuya genel cercevede bir cozum getirilmesidir. Bu cozum, seminer
calisma grubunun, seminerlerin duzenlenmesine ve verilmesine iliskin
surecleri belirlemesi ile mumkun olur. Erdinc'in onerdigi "birlikte
bakalim, elden gecirelim" ancak bu surecler kapsaminda degerlendirilecek
bir genel review ile olaiblir.

Calisma grubuna sundugum kural onerileri icerisinde bu konuya genel bir
cozum getirmesini hedefledigim "seminerden X gun once slaytlarin ve diger
materyallerin calisma grubu listesine gonderilmesi ve yorum toplanmasi"
kalemi bunun icin orada idi.

Tabii ki, herkes gibi benim de amacim uzum yemek. LKD hepimizin...

Kacinilmaz olarak herkes LKD'nin kendi "en dogru bildigi" yone dogru
gitmesi icin elinden geleni yapacaktir. Bu caba cercevesinde fikirlerimizi
bu bicimde (kavgaya dokmeden) tartismanin da son derece normal oldugunu
dusunuyorum.

Yorum ve onerileriniz ile konuya -genel anlamda- bir cozum
getirebilecegimizi dusunuyorum.

selamlar, sevgiler,
-bd