[seminer-cg] Re: LKD Seminerleri icin Kurallar Kumesi

From: burak dayioglu (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Sat 25 May 2002 - 13:26:08 EEST

On Fri, 24 May 2002, Devrim GUNDUZ wrote:
> Berk, bir de sunu dusunmek gerekli: Ankara'da seminer verme
> potansiyeli/bilgisi/tecrubesi olan cok kisi var, ama ne yazik ki bu
> dostlardan pek faydalanamiyoruz. Seminer kalitesinden once seminer verecek
> kisileri bulsak daha iyi olacak gibi :-)

Devrim,
Seminer verecek birisini nasil aradigimizi da degerlendirmek lazim. Vermek
istedigim bir seminer vardi; bir kac gundur Doruk ile bir tarih ayarlamaya
calisiyoruz. 18 Eylul tarihinde uzlastik ama, (i) Eylul ayi icerisinde 10
gun yurtdisina cikma ihtimalim soz konusu ve (ii) yurt disina cikma
tarihimin (daha da dusuk bir ihtimal ile) 18 Eylul'e denk gelme ihtimali
var. Doruk, "dernegi zora sokmamami" hakli olarak rica etti ve ben de
semineri bilinmeyen bir tarihe ertelemek zorunda kaldim.

Bence, calisan hic kimsenin bundan 3-4 ay sonrasi icin kesin ve
degismeyecek bir tarih belirleyebilmesi mumkun degil. Yapabilecegimin en
iyisi (ve makul olacagini dusundugum) 4 hafta oncesinden tarih degisikligi
(alternatifsiz kalirsam) rica etmek olaiblir. 4 hafta oncesinden bir
onceki ya da bir sonraki seminer ile yer degistirilmesini talep etmenin
cok abuk bir istek olmadigini dusunuyorum.

Doruk'u degil, seminer verecek kisi arayis surecimizi, ortaya koymaya
calisiyorum. Bence Doruk'un (ya da seminerler isini ustlenenlerin( "su
konuda seminer vermek icin birisini ariyoruz") cagrisini belirli araliklar
ile yapmasi ve talipliler arasinda bir degerlendirme yapmasi daha basarili
bir yontem olaiblir. Doruk, deneyimleri isiginda bu onermeme yorum
getirebilir. Cok uzun suredir basari ile yuruttugu seminer organizasyonu
isi nedeniyle bu konuda onun fikirlerini onemsiyorum.

> internet haftasi boyunca, etkinlik degerlendirme formunu
> "degerlendirme" sansi bulduk. Artilari, eksileri... Aslinda kafamizi
> toparlayip da bunlari aktarabilsek. Onun disinda, o formu bir an once
> toparlayip, 12 Haziran'daki ilk seminere yetistirmemiz gerekli...

Bu formu kim ne zaman degerlendirdi. Calisma gruplari bu konularda
birlikte calisma yapmak icin yok mu. Ellerinize saglik, hem formu
hazirlayarak hem de degerlendirip iyilestirmek konusunda ellerinizden
geleni yaparak cok iyi bir is cikarttiginiza hic suphem yok. Yine de,
calisma grubu kulturumuzu daha saglikli bir zemine oturtmak adina,
ham istatistik verileri listeye getirmenizi ve burada hep birlikte
anlamlandirmaya/degerlendirmeye calismamizi (ben kisisel olarak) tercih
ederdim. Calisma gruplarinin yazili kulture gecmesinin onemli bir faydasi
da katki veren insan sayisinin ciddi bicimde artmasi olacaktir.

> onlar. Onceki e-postalardaki -sanirim Burak Dayioglu'nun onerisi idi-
> dusuncelerin coguna kaitliyorum. Yapilmasi da gerekli. Ama dunden
> bugune degil. Bir gecis sureci olmali. Aklimdayken, o onerilere kucuk
> bir ekleme: Her seminerdeki slaytlarin basinda ya da sonunda,
> belgeler.linux.org.tr ve seminer.linux.org.tr adreslerinin
> belirtilmesi iyi olabilir.

Harika, tesekkur ederim. Neyin nihai hedef oldugu konusunda bir uzlasalim.
Berk'in onerdigi "her tur etkinlik icin farkli kural kumesi olsun mu?"
konusunda da uzlasalim. Kurallari nihai hedef icin belirleyelim... Ondan
sonra oturup oraya giden yolu acisiz sizisiz, milleti canindan
bezdirmeyecek bicimde nasil kurgulariz ona bakalim.

> Konu acilmisken, seminerlerin duyurulmasi icin nasil bir calisma yapalim?

Seminerlerin duyurulabilmesi icin bence RDF dosyasi olarak Nuke'lara
(PHPNuke, PostNuke vb.) ve diger portal yazilimlarina entegre olabilen
bir "kanal dosyasi" yapalim ve onu duzenli update edelim. Boylece isteyen
site sahipleri sitelerinin bir kosesine seminerlerin (onumuzdeki 1-2 ay
icin) programini yerlestirebilir olsun. Denetimi de bizde (seminer-cg)
olacagi icin cok kolay ve dersiz olur.

Iki aylik afis konusunda ayni fikirde degilim. Bu mesajimda da belirttigim
tarih degisikliklerine karsi bir onlem olarak yalnizca 1 aylik programlar
icin afis duzenlenmesini oneriyorum. Fakat temel yaklasim olarak afislerin
makul/mantikli oldugu konusunda hemfikirim ve Enver'in sozunu ettigi gibi
LKD kurum temsilcileri (bunun da atanma/azil surecleri LKD-YK tarafindan
belirlenmeli) araciligi ile yaygin ilanini saglayabiliriz.

Nazilli'den selamlar, sevgiler,
-bd