[seminer-cg] Re: Marmara üniversitesi_öğrencileri_adına cevap beklemekteyiz.

From: Enver ALTIN (enveraltin@yahoo.com)
Date: Sun 14 Apr 2002 - 18:03:05 EEST

On Sun, 2002-04-14 at 16:10, Serdar KOYLU wrote:
> Kylix kadar etkili olabilir Linux uzerinde ? Asil parmak basilacak
> mevzu burada. Bu fikre karsi su ongorulerde bulunmak istiyorum.

Uses Libc; // Kylix, GNU C Library 2.1'den tercume bir unit'e sahip ve
bu unit'in kodu GPL.

> 1. Linux POSIX uyumludur. Bu, POSIX uyumlu oldugu bilinen diger
> sistemleride kapsar demektir (Kylix'in POSIX destegi ?).

Kylix/CLX, Class layout/inheritance dolayisiyla size POSIX Threads icin
unified interface sunar:

type
  TMyThread=class(TThread)
  protected
    procedure Execute;
  end;

sadece bir ornek. glibc'deki POSIX destegi ne kadarsa, Kylix'inki de o
kadardir, (CLX TThread nesnesi, libpthreads/glibc icin wrapper oluyor)
sadece portable degil. Yani Kylix ile yazdigimiz programi, bir PowerPC
yada Alpha uzerinde derleyemeyiz, henuz compiler port edilmediginden.
(Genel bilgidir hocam, size ozel yazmadim; elbet lazim olur birilerine)

> 2. Linux portable bir sistemdir. Her mimari uzerinde her seyi
> bulamayabilirsiniz (WINE ve Kylix'in WINE Bagimliligi (varsa eger)).

Kylix IDE Wine bagimlidir, ancak derlenmis hedef yazilimlar,
Xlib/Qt/glibc kullanan native ELF binary'dir, Wine bagimlisi degildir.

> 4. Programcilik = Tut-Surukle-Birak.. Veritabani yazmak = Access'i
> acarsin, bilmem ne sihirbazi.. Bitti. Maalesef oyle olmayan seylerle
> program yazilmaz.

IDE olayini bu hale getirmeyelim diyorum hocam, bu sorunlari daha ortaya
cikmadan, dogru yaklasimla cozebiliriz diye dusunuyorum. Kylix sadece
bir IDE degil, cok guclu, genel amacli bir programlama dili ve dev bir
kutuphane. Insanlara bunu ifade edebiliriz diye dusunuyorum.

Saygilar

--
Enver (a.k.a. skyblue)