[seminer-cg] Re: Marmara üniversitesi_öğrencileri_adına cevap beklemekteyiz.

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Sun 14 Apr 2002 - 16:10:28 EEST

Selamlar..

--- Devrim GUNDUZ <devrim@oper.metu.edu.tr> wrote:

> Kayseri'deki ogrenciler genel olarak Delphi ve Paradox/Oracle
> kullaniyorlar... ve hepsinin genel meraki Kylix nedir, ne degildirden
>
> farkli olarak ben bu kylixte nasil programlama yapabilirim, bana ne
> sunuyor, veritabani iletisimi nasil ve delphi ile yazdiklarimin ne
> kadarini bu ortamda gercekleyebilirim... bu sebeple anlatilacak cok
> teknik
> bir semineri bile kaldirabilecek bilgiye sahipler...

Kylix kadar etkili olabilir Linux uzerinde ? Asil parmak basilacak
mevzu burada. Bu fikre karsi su ongorulerde bulunmak istiyorum.

1. Linux POSIX uyumludur. Bu, POSIX uyumlu oldugu bilinen diger
sistemleride kapsar demektir (Kylix'in POSIX destegi ?).
2. Linux portable bir sistemdir. Her mimari uzerinde her seyi
bulamayabilirsiniz (WINE ve Kylix'in WINE Bagimliligi (varsa eger)).
3. Windows dev bir uzay gemisiyken, Linux garajda yapilmis bir
otomobildir (Oradaki insanlarin gozundeki imaj). Uzay gemisi her yere
sigmaz ve pahalidir. O otomobil ise her yere sigabilir ve bedava. Bunu
optimize etmek icin de o uzay gemisinin kontrol paneli olabilen Kylix
kullanilabilir (mi acaba ?)
4. Programcilik = Tut-Surukle-Birak.. Veritabani yazmak = Access'i
acarsin, bilmem ne sihirbazi.. Bitti. Maalesef oyle olmayan seylerle
program yazilmaz.

Karsinizdaki sorunlar bunlar. Kylix/Delphi ortaminin cesitli
sorunlarinin ustune 3.-4. maddelerdeki sorunlar..

> Anlatabilecegin konularin genisligi sorun olusturmamali... Bizde cok
> daha
> detaylandirilabilecek konular anlattik ve insanlarin konulari ozet
> olarak
> dinlemesine ek olarak seminer sonrasi sorularda bircok ihtiyaci
> karsiliyor... Zaten amac kylix'i tanitmak degil zaten kullandiklari
> sistemi nasil aktabileceklerini gostermek olmali...

Detaylandirmak iyi hos ama kim ? Nasil ? Firewall icin bile tonla
dokuman, kitap vs. varken ortada guvenlik seminerlerinin hep detayli
olmasi isteniyor. Programlama ise cok daha baska boyutta bir olgu.

> Kayseri'de ogrencilere Linux altinda programlama anlatilmamakta,
> dolayisiyla senin anlatabileceklerin belki hocalarada bir isik tutup,
> daha
> sonraki ders ve programlarda bu konularinda islenmesine yardimci
> olabilir...

Bu anlatacaklarimizla orantili.

ORACLE ? Bildigim kadariyla MS-SQL kullaniyorlar. ORACLE kayserinin
havasini begenmemis calismiyormus.

CheckPoint Firewall, MS-SQL server, HP-UX/LDAP/QMAIL (?) sentezli, cok
boyutlu bir bilgi islem altyapilari var.

Oradaki bilgi islem altyapisini kuran insanlar cok acik goruslu ve
ogrenmek/uygulamak isteyen, dahasi bunu ekip olarak yapmak uzere iyi
organize olabilen insanlar. Onlara yontemleri ogretmeniz sanirim
kapilari acacaktir.

Gelelim boyle bir konuya odakli bir seminerde neler yapilabilir
konusuna ? Oncelikle Linux programlama modeli ve UNIX'in programcilara
sundugu kolayliklari gostermek gerekli. Ardindan, Linux'ta
bulunabilecek sistem bilesenleri gosterilmeli. Yani, Veritabani icin
sunlar, auth. icin bunlar, grafik arabirimleri icin sunlar, Network
icin bunlar hazir kita olarak mevcuttur demek lazim. Ardindan
derleyiciler, IDE'ler, interpreterleri gosterip, en son olarak GPL
hazine sandigini sunmak isi bitirir.

Bu arkadaslar surukleyip birakarak is yapmaya aliskin olmalilar. Ama
onlara, mesela, mozillanin render motorunu alip nasil bir IDE'ye
cevirirsinizi basarili bir sekilde yapan komodo ornegini sunmak gibi bu
dev hazinenin icinde hemen her seyin mevcut oldugunu, kucuk yamalar,
fazla kodu ayiklamak, merge etmek vs. ile cok kisa surede cok guclu
uygulamalarin nasil yapilabilecegini anlatmak en can alici nokta
olacaktir. KSpread'i kendi uygulamanizda high power bir grid olarak
kullanmak guzel olmaz mi ?

Birde isin egitim yonu var. Ogrenmek isteyen insanlar icin, OpenOffice
kodundan daha guzel bir ornek olabilir mi ?

SAygi ve sevgiler..