[seminer-cg] Re: Marmara üniversitesi öğrencileri adına cevap beklemekteyiz.

From: Devrim GUNDUZ (devrim@oper.metu.edu.tr)
Date: Sun 14 Apr 2002 - 11:01:02 EEST

On 13 Apr 2002, Enver ALTIN wrote:

> Bu hem iyi hem kotu. Son seminerde boyumun olcusunu birhayli aldim,
> abarti programlama agirlikli seminerler Ethem hocami ve dinleyenleri
> bile uyutmayi basardigina gore konuyu, derinligi ve gosteriyi iyi
> tasarlamak gerekiyormus.. ;^)

Kayseri'deki ogrenciler genel olarak Delphi ve Paradox/Oracle
kullaniyorlar... ve hepsinin genel meraki Kylix nedir, ne degildirden
farkli olarak ben bu kylixte nasil programlama yapabilirim, bana ne
sunuyor, veritabani iletisimi nasil ve delphi ile yazdiklarimin ne
kadarini bu ortamda gercekleyebilirim... bu sebeple anlatilacak cok teknik
bir semineri bile kaldirabilecek bilgiye sahipler...

> Ayrica konu o kadar derin ki, Xlib kullanilabilecek 10 tane programlama
> dili, Xlib wrapper olarak 2 populer widget set, populer 4 programlama
> dili; populer 3 tane IDE, onlarca dialekt, bir suru trick ve metod..
> Kocaman kalin kitaplar eder bunlar. Insan urperiveriyor soylerken bile.

Anlatabilecegin konularin genisligi sorun olusturmamali... Bizde cok daha
detaylandirilabilecek konular anlattik ve insanlarin konulari ozet olarak
dinlemesine ek olarak seminer sonrasi sorularda bircok ihtiyaci
karsiliyor... Zaten amac kylix'i tanitmak degil zaten kullandiklari
sistemi nasil aktabileceklerini gostermek olmali...

> Net sinirlar belirlemeli bu programlama agirlikli seminerlerde bence.
> Nereye ne kadar girilmesi gerektigine en azindan. Bilgisayar
> Muhendisligi hocalarinin islerini bir seminerde ellerinden almak cok
> ayip olur :)
>
> Saygilar

Kayseri'de ogrencilere Linux altinda programlama anlatilmamakta,
dolayisiyla senin anlatabileceklerin belki hocalarada bir isik tutup, daha
sonraki ders ve programlarda bu konularinda islenmesine yardimci
olabilir...

Ayrica kullandiklari cogu urun parali (Ms, Oracle) olmasina ragmen yeni
seylere aciklar ve bu yeni ogrendikleri bilgileri 16 tane
laboratuarlarinda (her konuya ayri ve minimum 15-20 arasi sistem iceren)
deneyebilmeleri oldukca mumkundur...

Kisaca senin anlatacaklarini ilgiyle dinleyecek insanlar var, bilgiye
aciklar, fanatik degiller, yenilikleride takip ediyorlar ve en onemlisi
surekli arastirma/gelistirme yapiyorlar...

Saygilarimla,

--

Devrim GUNDUZ

devrim@oper.metu.edu.tr devrim.gunduz@linux.org.tr devrimg@tr.net