[router-cg] Re: router-cg uzerine..

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Sat 25 May 2002 - 02:57:26 EEST

Selamlar..

Eger elle tutulur bir seyler soylemek gerekirse..

34 MBPS ag icin arabirim lazim. Bu arabirim su an ne kullaniyor ? ATM ? FDDI ? HIPPI ? V35 (!) ?

Yani olusturulacak Altyapi icin Layer 1 secenekleri neler ? Sanirim tek bir secenek var gibi ? T3 ile ATM gibi bir sey ... OC3 ? HSSI ? Yani, Telekom universiteye %99 ihtimalle ATM uzerinden bilgi iletecek, ama Kablo olarak hangi protokolu kullanacak ?

Oncelikle cozmemiz gereken konu burasi.

Eger, bu proje kapsaminda hangi router'in teklif edildigini bize sizdirabilecek birisini bulursak onumuz acilmis olacak.

Proje 17 Milyon $ tutuyormus. TurCOM vs. agizlari sulanarak bekliyorlar.. Bu Arada TTNET universitelere bir yerde sudan ucuz fiyatlarla alin size 34 MBit demis. ULAKBIM vs. biraz karismis bu durumda.

Simdi eger TTNET'in 34 MBit olarak verecegi hattin ucuna takilacak bir router veya router'a takilacak aparatlarin ne oldugunu yazabilirseniz, PC icin neler bulabilecegimizi ogreniriz.

Diger yandan isin VoIP tarafina bakalim. VoIP icin cok fazla sey gerekmiyor. Bilinen bir konu ve tatli paralar kazandiriyor. H323'e bile gerek kalmayabilir. PCM datayi dogrudan universitelerarasi yollayabiliriz. Cozumler cok, hemde umulmayacak kadar dusuk fiyatlar cikabilir. En basitinden, 1-2 modem takarsiniz.

Saygi ve sevgiler..