[router-cg] Re: router-cg uzerine..

From: Enver ALTIN (ealtin@casdb.com)
Date: Fri 24 May 2002 - 20:07:38 EEST

On Fri, 2002-05-24 at 19:36, Berk Demir wrote:
> Router midir, switch midir, baska birsey midir ?

Bildigim kadari ile bir router olacak bitince.

> Firewalling destegi ne capta olmalidir ?

Temel olarak NAT ve packet-filter ama packet icerigini denetleyecek yada
IDS gibi davranacak bir sistem degil, en azindan simdilik. Firewall
konfigurasyonu icin bir yazilim tasarlanmasi isini hatirlanacagi uzere
ben ustlenmistim. Bu esnada netfilter API ile biraz oynamayi
planliyorum.

> VoIP ozelligi olacak mi ornegin ?

Serdar hocam "ben yaparim bunu" diye bir kelamda bulunmustu senlik
esnasinda.

> Donanim ile birlikte bir proje mi cikartmaliyiz yoksa
> sadece yazilim tarafinda mi kalmaliyiz ?

Buna karar vermek beni asar ama kanimca donanim ile birlikte dusunmeli,
referans donanimlar onermeli; yazilim tarafini donanim bagimsiz
tasarlayabilmeliyiz.

> Ne kadar olceklenebilirlik, nereye kadar ?

Ayni donanim yeterli ise uzerinde proxy calistiracak, birkac interface
daha eklenmesine izin verecek kadar.

> Bak bir suru sey cikarttim sana.
> Hadi fikir beyan et bakalim skyblue :))

buyur, burdan yak. ;)

--
Enver (a.k.a. skyblue) - Illegal instructor