[Linux] Re: Kernel'e modül ekle mek

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Tue 17 Sep 2002 - 10:26:26 EEST

> Merhaba
> denedim ama olmadi unresolved symbols diye 2-3 hata verdi ama sanirim bu
> kodla alakali ancak modul derlerken soyle bir uyari verdi.
> /usr/include/linux un include edilmesine gerek olmadigini bu dizini modul
> derlerken default olarak kullandigini ancak include olarak
> /lib/module/include (yanilmiyorsam ) yazilmasi gerektigini yazdi. Yinede
> yardimlariniz icin tesekkurler.

benimkisi aslinda acele ile yazilmis genel bir cevap idi. sanirim rivatv
i derlemeye calisiyorsunuz?

/usr/include dizini evet included edilen bir dizindir fakat benim orada
belirtmek istedigim /usr/src/linux/include dizini idi ve
/usr/include/linux dizini de buraya linklidir normalde ama dagitimcilar
kernel source unu ve herader lari /usr/src/linux altina secmediginiz
zaman yuklemiyorlar biliyorsunuz bunun yerine bu headerlari direk link
olmaksizin /usr/include/asm,linux dizinlerine atiyorlar. Bunlar normalde
/usr/src/linux/include/asm,linux a linkli olan dizinlerdir. Bu yuzden
derleme sirasinda aslinda -I/usr/src/linux/include deniliyor.

Simdi sizin sorununuza gelelim. Derlemeye calistiginiz seye bagli olarak
birden fazla parametre olabilir ki eger rivatv i derliyorsaniz bircok
parametre vardir ve ek olarak zaten make demeniz modulun derlenmesi icin
yeterli olacaktir. Bunun yaninda undefined symbol hatalari export
edilmemis olan symbol lerden veya cok seyden olabilir. Dolayisi ile
sizin kullandiginiz kernel in oncelikle duzgun oldugundan emin olun
sonrasinda ise kodu inceleyerek nelerin define edilmis olduguna bakarak
ve edildiginde neler olacagina buna gore belirttigim

-D__KERNEL__ -DMODULE

yanina bu diger gerekenleri ekleyebilirsiniz. Ama eger cok extremum
birseyler yoksa kod derlenir. genel olarak unresolved symbol
hatalarindan kurtulmak icin kernel i make mrproper ile sifir hale
getirip modulleri filan bastan derlemeniz ve guzel olacaktir. Ama tabii
bazi undefined symbol ler derleme asaminda cikabilir o zaman kodda sorun
vardir ... filan iste uzar gider boyle.

Yani tekrar deneyin siz derim. Cunku baska yolu yok bunlari derlemek
icin.

Murat Koc				     mail: murat.koc@frontsite.com.tr
Manager and IT Consultant

frontsite Bilgi Teknolojisi A.S. tel: +90 212 356 68 92-95 fax: +90 212 356 68 96 -----------------------------------------------------------------------------

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part