[Linux] Re: off topic Fiberoptik hatlar

From: Özgür Özasla (ozguro@ins.itu.edu.tr)
Date: Tue 17 Sep 2002 - 10:20:01 EEST

Merhabalar,
Caox kablo ile yineleyici kullanmadan en fazla 400 m. gidebilirsiniz ve
manyetik alan oluşturduğu ve eski bir teknoloji olduğu için iyi bir karar
değil. Diğer bakır kablo tercihlerinde de durum değişmeyecektir. Fiber
seçmek akıllıca. Fiberi fiber arayüzü olan bir switch'e tabi ki
bağlayabilirsiniz. Bilgisayarın fiberi destekleme olayını pek anlamadım.
Makinayı ethernet kartı ile aynı switch'e bağlayabilirsiniz ( Sanırım
ethernet teknolojisi kullanıyorsunuzdur?! Gereken yerlerde fiberden
ethernete veya coax'a vs dönüştürücü kullanabilirsiniz. ) Fiber kablo
sonlandırması oldukça
güçtür. Sizin yapmanız oldukça zor. Yeni kısımda direkt ethernet arayüzü
olan bir switch ve eski kısımdan oraya giden HUB, SWİTCH VS.'de fiber
arayüzü yoksa fiber arayüzü olan bir switch almak yerine bir dönüştürücü ile
işi halletmeyi tercih edebilirsiniz. Bunları sizin yapmabilmeniz çok zor.
Belirttiğim gibi fiber sonlandırma biraz fazla tecrübe ister... Selamlar...

Araş. Gör. Özgür ÖZASLAN
http://ozaslan.ifbim.itu.edu.tr