[Linux] Re: linux&freeBSD

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Thu 12 Sep 2002 - 12:36:38 EEST

On Thu, 2002-09-12 at 11:09, reni wrote:
> Mailimin cumleleri neden size yuvarlak geldi bilmiyorum, acmaya calissam daha
> detay vermek gerekir gercekten bununla kimler ilgilenir, neden ilgilenir bilmem
> biraz da listeyi mesgul etmek istemedim detaylarla.

Cekinceniz varsa bana ozel de yazabilirsiniz ayrintili yorumlarinizi.
Vaktiniz olur da beni detaylar konusunda bilgilendirirseniz memnun
olurum.

> Ama linux'da bunun icin, tum sistemi yeniden kurmaniz gerekiyor (UPGRADE)

Cok saglam bir guncelleme icin genellikle bu tavsiye edilir. Ben kendi
PC'lerime RedHat guncellemelerini RedHat CD'lerinin "guncelle" secenegi
ile yapiyorum; genellikle oldukca basarili sonuclar da veriyor.

> Fakat hangi paketi hanigisinden once kuracaginizi da bilmeniz lazim.
> Mesela onemli bir paket olan glibc degismisse, butun paketlerden once
> glibc'yi kurmaniz lazim.... gibi.

Yeniden kurmaktan soz ettiginiz durumda zaten bunlara da ihtiyaciniz
olmaz :)

> inet.d SystemV'dan kalma. FreeBSD'de inetd nin yerine rc.* file'lari
> ve //usr/local/etc/rc.d var.

Init'in kullandigi acilis betiklerinin SYSV turu olmasini kendi adima
ozellikle tercih ediyorum. Bence yonetimi cok kolaylastiriyor. Hatta bu,
keske tum BSD'lerde de olsa diyebilecegim turde (aslinda pek basit) bir
ozellik.

> Kernel isi gene linux'la buyuk benzerlikler gosteriyor. Ama 4.4BSD kernel'i
> major design consideration'lar sadece "gerek oldugunda" yapiliyor.

> Ayrica FreeBSD preemptive multitasking gibi ozellikleri zaten
> barindiriyor.

Bunlar ne demek? Copy-paste mi ettiniz bir yerden? :)

> Burada her Opensource tartisilsin bence. Tartismaya kapali
> ortamlar gelismeye de kapalidir.

Kesinlikle katiliyorum. Sorularimi da sozkonusu sistemi (FreeBSD)
yeterince iyi tanimadigim icin soruyorum. Yanitlar icin vakit
ayirdiginiz icin tesekkur ederim.

sevgiler, selamlar.

--
Burak DAYIOGLU
Phone: +90 312 2103379      Fax: +90 312 2103333