[Linux] Re: linux&freeBSD

From: Şeref Tufan Şen (tufan@itu.edu.tr)
Date: Thu 12 Sep 2002 - 13:00:14 EEST

Merhaba ,,

On Thu, 12 Sep 2002 11:31:16 +0300 (EEST)
Berk Demir <berk@linux.org.tr> wrote:

> Umarim bu satiri FreeBSD "neden daha iyi" sorusuna bir yanit olarak
> yazmadiniz. Preemptive multitasking yapmayan ve gunumuzda kullanilan
> cok amacli bir isletim sistemi ismi verbilir misiniz ?
> Windows 95'in de preemptive multitasking yaptigini soylesem...

Anladığım kadarıyla "preemptive multitasking" ile benim bir mailimde bahsettiğim "preemtible kernel" farklı olaylar. Günümüz çekirdeğinde (2.4 serisi) kernel modunda olan bir prosesin çalışması durdurulup yerine başka bir proses geçirilmiyor ( Kernel modundaki proses kendi isteği ile çalışmasını kesebilir. Tam bilmiyorum ama schedule() veya benzeri bir çağrı ile...) "Preemptible kernel"' sayesinde bir prosesin çalışması kernel modunda olsa bile daha yüksek önceliğe sahip bir proses tarafından kesilebiliyor. Okuduğum makalelerin çoğunda bu gelişmenin özellikle masaüstü sistemlerde yararlı olacağı belirtiliyordu. ( Müzik dinlerken veya film izlerken duraksamaların azalması veya ortadan kalkması vs...)

--
Şeref Tufan Şen
İTÜ-BİDB