[Linux] Re: Linux Istanbul 2002

From: Ozer Tayiz (otayiz@superonline.com)
Date: Mon 09 Sep 2002 - 12:15:04 EEST

Merhabalar:

Bir iki kucuk ek:

On Mon, 2002-09-09 at 09:24, Murat Koc wrote:
> [...]

Bu kaygilariniza katiliyorum. Gelecek Linux, simdiye kadar paket guncelleme
konusunda otomatiklestirilmis bir urun/hizmet koymadi ortaya, ve bunu
yapabilen sadece birkac Linux dagitim sirketi var. Ancak bu konu, "Gelecek
Linux'un dunu bugunu yarini" adli sunumunda var, hem Serdar Bey'in konuyla
ilgili son e-mailinda da bununla ilgili yogun calismalari oldugu acikca
goruldu. Sanirim, hem otomatik guncellemelerin mumkun oldugu, hem de bircok
baska onemli ve "ise yarar" eklemelerin yapildigi bir Gelecek dagitimini
kisa surede gorecegiz. Merakla bekliyorum.

Bununla birlikte, dogrudan hazir cozumu Gelecek kendisi sunana kadar,
Gelecek Linux'u Server ve internete bagli ortamlarda kullanabilmenizin ve
otomatik update edebilmenizin -ucretli olsa da- yollari var. Mesela Caldera
Volution Manager ve Volution Online urunleri, Redhat Network, Ximian
RedCarpet gibi urunler, bildigim kadariyla tum Linux'lari otomatik update
edebiliyor. Calderanin tum dagitimlarla uyumlulugundan eminim, ama
digerlerinden degilim, onlari detayli incelemedim. Yani Gelecek Linux'u da
Server olarak kullanip, uzerine de Caldera Volution Online'a abone olup,
onlarin guvenlik patch'leri ve test edilip onaylanmis paketlerin son
surumlarinin otomatik olarak guncellenmesini saglayabilirsiniz mesela.

Benim "ise yarar bir sey" tanimima, en az bir kisinin isine yaramis,
Turkceleme calimalari dahil olasi her irili ufakli caba giriyor. Gorkem
Bey'in onderligindeki Turkceleme calismalari olmadan, Turkce duzgun calisan
bir Linux kuramayacak yiginla insan var, MS'un "next next de kur"
kolayciligina alismis.

Hatta nasil desem, birinin arkadasina "Bak OpenOffice diye birsey var, hem
MS Office gibi her isini goruyor, hem de bedava" demesi bir iki bilgisara
daha Open Office'in MS Ofiice yerine kurulmasi bile kar, bence. Insanlarin
%70'i bunlardan bile habersiz, ve onlari bunlardan haberdar etmek bile onemli.

Ben aradikca, -Insaat Muhendisliginden geldigim icin once onlarla
ilgileniyorum- AutoCad yerine gecebilecek CAD uygulamalarini, Sap90-2000
yerine gecebilecek Sonlu Eleman Analizi programlarini, NetCad yerine
gecebilecek GIS uygulamalarini bile buluyorum, Gnu/Linux dunyasinda.
Muhendislerin %80-90'i tamamen Linux makinalarla calisabilir, binlerce
dolarlik lisans ucretlerinden kurtulabilir, ama bu uygulamalardan haberdar
bile degiller.

Gnu/Linux camiasinin gelisiminin bircok yonu oldugu icin, herkesin her
olasi faydali faaliyeti onemli, ve herkese kendince gorevler dusuyor.

Saygilar, sevgiler, hurmetler,

Ozer Tayiz.

---