[Linux] Re: unix ve network

From: M.Gokmen GOKSEL (gokmen.goksel@frontsite.com.tr)
Date: Tue 03 Sep 2002 - 00:35:00 EEST

Programin yapisina gore belki birkac ufak sorun cikabilir (program
kendisi icin linux dosya sisteminde bulunmayan bir klasoru, komutu veya
dosyayi kullaniyor olabilir.) ama buyuk ihtimalle hicbir sorun cikmaz
dagitim secerken ise linux ta yeni iseniz SuSE kullanmanizi tavsiye
ederim. Yast2 ile diger linux surumlerinde sadece konsoldan
yapilabilecek bir cok seyi grafik arabirimde halledebilirsin. Bu arada
bana kalirsa yeni linux kuracagin makineye kuracagin o programi
oncelikle bir linux makinede denemen sorun cikarsa basin agrimaz :)

NOT : Herhangi bir Linux ta calisan program gerekli libler ve so'lar vs
vs olduktan sonra tum linux surumlerinde calisir.

lite aslinda bu is icin en iyi programlardan birisi ama pek win bilgim
yok ozllikle bu konularda :( Ama buyuk ihtimalle bir conf dosyasinda
boyle konularla ilgili ayarlar bulunuyordur.
Ama cok onemli bir is yapmiyorsa (win95 makine) telnet ile de istedigin
bircok seyi yapabilirsin.

http://labf.com/download/axessh.html

adresinde sanirim windows icin linux ssh ina baglanmak icin bir program
var. Ama ucretli bir yazilim :(

Kolay gelsin..

M.Gokmen GOKSEL mail:gokmen.goksel@frontsite.com.tr
Web Application Developer

frontsite Bilgi Teknolojisi A.S. tel: +90 212 356 68 92
http://gg.gen.ms/ fax: +90 212 356 68 96

Senkron Bilgisayar wrote:
> hafta sonuna doğru modem işine bakacağım, dediğinizi deneyeyim. peki bu
> arada bu unix makinanın yüksek ihtimalle lisansı yok araştırtıyorum.
linux
> kurmak istiyorum. adamların programını unix e kurar gibi kurabilirmiyim.
> dağıtım farkedermi? slackware yada redhat ? sadece en rahat
kullandığımımı
> kurmalıyım?
> hazır başlamışken birde: bu server a terminallerden biri (win95)
lite 7.1