[Linux] AW: Suse 7.3 ve birkac soru

From: Yusuf Iskenderoglu (uhc0@stud.uni-karlsruhe.de)
Date: Fri 22 Mar 2002 - 21:25:37 EET

Merhaba

> 1- Cdyi takip kurmak icin reboot ettigimde, normal
> installation seciliyse
> kilitlenip kaliyor, ancak installation with safe settings
> dersem kurabiliyorum?
> Neden

Takilip kaldiginiz anda, kernel boot baslamis oluyor mu ?
Hangi satiri g=F6steriyor donmadan =F6nce ?

> 2- Biosumunda plug and play OS installed NO secenegi tikli,
> linux icin bunu ne
> yapmaliyim

Bende yes secili aslinda...

> 3-256MB RD800 Ram, P4 1.7 ve de winfast ti-200 ekran kartim
> var, sistemimi cok
> yeni kurdum... ama linux bana biraz yavas geliyor acikcasi,
> mesela bu mesaji
> yazdigim mozillanin acilmasi gereginden fazla suruyormus gibi
> geliyor bana,
> acaba performansimdan tam faydalanamiyomuyum?

Mesela Gnome+Enlightenment+Su Efekti+Mozilla gibi bir kombinasyon
yavas olur tabi :) Mail icin Evolution u =F6neririm aslinda.

> 4- Internet de windows a oranla daha yavasmis gibi geliyor,
> vede cok sik
> dusuyorum (baglantim sol, ve de win altinda hic dusmezdim)

vwdial icin =F6nerilenlere aynen katiliyorum.

> 5- X-server i nasil kapatarim?? suse kde yi aciyor, log out
> dedigimde yine
> sifremi yazacagim ilk bolume geliyorum fakat burda x server
> kapanmis olmuyor,
> mesela diger bir pencereden startx yazinda zaten calisiyor
> gibi bir mesaj
> aliyorum, linux de win de oldugu f8 gibi bi tus yok mu? :)
> hani sadece konsole
> calissa :)

/etc/inittab dosyasinda=20
# The default runlevel is defined here
id:5:initdefault:

Yazan satirda 5 yerine 3 derseniz. Grafik ortam yerine daima
console acilir. Loginden sonra startx ile
ya da root olup init 5 ile runlevel degistirebilirsiniz.

Sirf bir kerelik console acmak istiyorsaniz. Lilo penceresinde
Linux secili iken <space> 3
tuslarina basin, Linux Runlevel 3 ile acilir.

Saygilar,
yusuf

| Yusuf Iskenderoglu | You get to meet all sorts, |
| eMail - uhc0@stud.uni-karlsruhe.de| in this line of work... |
| eMail - s_iskend@ira.uka.de | |
| ICQ UIN : 20587464 \ TimeMr14C | |