[Linux] [FAQ] Re: Suse 7.3 ve birkac soru

From: Enver ALTIN (enveraltin@yahoo.com)
Date: Sat 23 Mar 2002 - 02:21:48 EET

On Fri, 2002-03-22 at 11:34, sober@superonline.com wrote:
> Selamlar,

Merhaba,

> 2- Biosumunda plug and play OS installed NO secenegi tikli, linux icin bunu ne
> yapmaliyim

Aslinda cok da fazla farketmez. Linux kernel bu konuda uzerine duseni
yapiyor.

> 3-256MB RD800 Ram, P4 1.7 ve de winfast ti-200 ekran kartim var, sistemimi cok
> yeni kurdum... ama linux bana biraz yavas geliyor acikcasi, mesela bu mesaji
> yazdigim mozillanin acilmasi gereginden fazla suruyormus gibi geliyor bana,
> acaba performansimdan tam faydalanamiyomuyum?

Belki de. root olarak:

hdparm /dev/hda

deneyin. Birinci IDE diskin parametrelerini goreceksiniz. 32 Bit erisim
ve DMA modu acik degilse:

hdparm -c1 -d1 -k1 -X66 /dev/hda

deneyin. -c1: 32bits access mode, -d1: DMA Mode, -k1: Keep settings on
drive soft-reset; -X66 UDMA-3. hdparm --help ile digerlerini de
gorebilirsiniz. Ornegin diskin guc yonetimi ozellikleri de bu sekilde
konfigure ediliyor.

> 4- Internet de windows a oranla daha yavasmis gibi geliyor, vede cok sik
> dusuyorum (baglantim sol, ve de win altinda hic dusmezdim)

Modeminizden biraz bahsederseniz daha kolay yanit bulabilirsiniz
saniyorum.

--
Enver (a.k.a. skyblue)