[Linux] guncel tartismalar

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Wed 20 Mar 2002 - 22:07:21 EET

merhaba,
Kimseyi kizdirmak ya da uzmek niyetinde degilim ama
son bir kac seferdir listeye gelen sorularin yeterince
acik ve butun oldugunu dusunmuyorum.

Listeye gonderdiginiz sorularinizin kapsamli, yeterince
acik ve butunluge sahip olmasini saglayamazsaniz bir cok
liste uyesinin yardim etmek icin caba gostermeyebilecegini
de kabul etmelisiniz. Ornegin ben, kolayca yanitlayabilecegim
pek cok soruya, sadece soruyu netlestirmek icin 3-4 tur mesaj
yazip da sorunun tam olarak ne oldugunu kavrayacak vakit
ayiramadigim icin yanit yazamiyorum; sanirim benim durumumda
baskalari da vardir.

Ag yapilandirmasi, guvenlik duvarlari vb. konularda web
uzerinde bir yere koyuvereceginiz bir kucuk sekil-sema
hayati cok kolaylastirabilir.

"Su yazilim calismiyor/kurulmuyor/derlenmiyor" turu
problemlerde isletim sistemi marka-modelini, yazilim surum
numaralarini, yaptiginiz islerin adim-adim sirali bir halini
ve aldiginiz sonuclarin (mumkunse ekranda cikan metinler ile)
bir kopyasini gondermeniz sorulariniza yanit bulmayi
kolaylastirir.

Lutfen ama lutfen sorularinizi yazdiktan sonra bir sefer daha
okuyun ve sizin sistem(ler)inizi hic bilmeyen birilerinin
mesajinizi okuyup durumu anlayabileceginden emin olun...

Bazilarinin zaman zaman iddia ettigi gibi "buyuk abi"'lik ya
da "liste polisligi" yapmaya calismiyorum; sadece uyesi
olmaktan mutlu oldugum bir tartisma listesinin kalitesinin
daha yuksek olmasini saglamak icin sizleri yardima davet
ediyorum...

selamlar.

--
Burak DAYIOGLU
Phone: +90 312 2103379      Fax: +90 312 2103333