[Linux] Re: samba

From: Onur Kucuk (okucuk@yahoo.com)
Date: Wed 20 Mar 2002 - 22:44:35 EET

SK> Selamlar..

SK> GL1.1 ile de ayni dosyalari kullanabilirsiniz. Fakat, ayni sekilde bir uyari alacaksiniz.
SK> Sebebi su. Eger locale olarak tr tanimlamissaniz, kernel i ve I'yi birbirine karistiriyor. Eger sistemi
SK> farkli bir locale ile calistirirsaniz (ingilizce) bu sorun giderilebilir. Ayrica SMB 2.2.x kullanmaniz gerekir.

SK> Bu konuda en cok ugrasanlardan birisi, Sayin Deniz Akkus KANCA hanim/bey. Sanirim onun
SK> tecrubeleri daha fazladir ve daha iyi cozumler onerebilir. Su an GLIBC icinde bir takim buglar ve kernelde
> [...]

 Evet dediginiz gibi sorun locale den kaynaklaniyor. LANG ve LANGUAGE
 degistirmem (export) sorunu cozmemisti ama sistemi tamamen ingilizce
 kurunca (sanirim bazi degiskenleri ayarlamayi unutmusum) duzeldi.

 Turkce calisan bir sistemde (LANG=tr vs olan) sadece samba icin
 sistemi ingilizceye cevirmek pek verimli olmuyor. Baska bir
 alternatif olabilir mi? Ornegin samba deamon i calisirken o deamon i
 icinde LANG=en (ya da ne gerekli ise) tanimlamakla sistemin turkce
 ayarlarini bozmadan samba kullanabilir miyiz ?

 Yardimlariniz icin tesekkurler :)

 Saygilar,
 Onur Kucuk