[Linux] Re: : Xawtv de sorun.

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Tue 12 Mar 2002 - 04:13:27 EET

Selamlar..

Sorunun spesifik cozumu degil fakat, benzeri sorunlarda da faydali olabilecek bir kac ipucu verelim.

Oncelikle PCI veri yolunda IRQ paylasimi tarif edilmistir, iki veya daha fazal PCI cihazi ayni IRQ'yu guzelce kullanailir. Fakat, bir PCI cihazi Non-PNP bir ISA cihaziyla birlikte kullanilamaz. Ayrica, IRQ'larin paylasilabilmesi icin, IRQ Latch'i, IREQ hattininin kenarinda degil, tepe degerinde kullanilmalidir (PCI v2.0). Bazi, bilhassa eski BIOS'larda bu, Edge/Level olarak secilir. Yeni BIOS'lar her durumda Level kullanir. Demekki, IRQ cakisma problemi olabilmesi icin, BIOS'un hatali konfigure edilmesi gerekir. BIOS ayarlariniza bir bakin. PCI IRQ Trigger level vs. gibi bir deger olmali. Onu Level yapin.

Bundan cikaracagimiz, PCI veriyolu ile birlikte, ISA bir kart kullanmamak, kullanirsakta onun kullandigi IRQ'lari ISA Veriyoluna map etmek olacaktir. Eger ses karti ve ekran karti + TV karti hepsi PCI ise IRQ cakismasi sorun olmaz. Sorun olabilecek bilesen, sadece kartin yerini degistirerek cozebileceginiz, BusMaster hatlarinin cakismasi durumu olabilir. Bu durumda, TV ekraninda hic bir sey olmaz.

BT8xx serisi, bir GPIO arabirimine sahiptir. Bu, "General Purpose I/O" anlaminda malum. bir takim bacaklar, istediginiz sekilde kullanabileceginiz bir bicimde bu GPIO'yu kullanir. Mevcut TV kartlari bu bacaklari bir multiplexer ve ses cikisi icin bir anahtari surmek icin kullanir. GPIO registerleri kullanilarak, TUNER, MUX vs. girislerinden gelen sesler secilir. Ayni zamanda, kartin cikisina giden hat uzerindeki anahtari kontrol eder. Bu, TV'nin sesinin ses kartina ulasmasini saglar.

I2C, karitn tunerinin frekans vs. ayarlari icin kullanilir. BT8XX cipi, bu veriyolu icin bir arabirim kullanir. Bu arabirimle Tunerdeki PLL cipine erisip, kanal ayari vs. yapar.

bttv0: i2c: checking for MSP34xx @ 0x80... not found (MSP34XX -> Digital sound encoder..)
bttv0: i2c: checking for TDA9875 @ 0xb0... not found (Philips DTVSP (Digital TV Sound Processor).)
bttv0: i2c: checking for TDA7432 @ 0x8a... not found (ST Audio Processor, Bas, Tiz kontrol vs.)

Bunlar ise, cesitli sound encoderleri ki, olmasada olabilir seyler zaten ve ben bu ulkede satilan hic bir kartta mevcudiyetini gormedim.

Eger Tuner Chipi bulunamadiysa, TV kartinin kanal ayari yapilmayacaktir. Bunun boyle oldugunu, Windows'ta TV'yi ayarlayip, makinenin gucunu kesmeden yeniden Linux'la baslattiginizda Kartin gostermeye baslamasi ile anlayabilirsiniz. Bu durumda, eger uyumsuz bir chip kullanilmiyorsa, kartin Tuner'ini yeniden ayarlamaniz (modules.conf icinden) yeterli olacaktir.

Demekki, Ses kartinin tarifi, GPIO degeri icin onemli oncelikle. Bu da bilhassa ses cikmamasi durumunda muhim. Kanal arama calismiyorsa, Tuner tipine bakacagiz. Hic goruntu yoksa, Anakart kaynaklarina, bilhassa BusMaster hatlarina.. Cozum kartin yerini degistirmek olabilir.

Sanirim MM ve daha ozelde TV kartlari icin neyi nerde aramak gerektigine dair bu bilgiler faydali olur.

Bu durumda, en temiz cozum su olacaktir. Windows altinda, CINE5 kirmaya yarayan programlarin bu islere yarayan cesitli BT8XX register encoderleri vardir. Onlarla bu GPIO degerlerini not alirsaniz, bunlari dogrudan bttv'ye gecirebilirsiniz. Boylece ses problemleri kolayca cozulebilir. Boyle bir programda

GPIO_DATA
GPIO_OUTPUT_ENABLE
GPIO_OUTMASK

degerlerini elde edip, yazarsaniz, bunlari

option bttv gpiomask=xxx

seklinde yazip kullanabilirsiniz. Detaylari kernel kodlari icinde bttv dokumanlarinda olmasi lazimdi. HD'ler doldu. Kernel kodu koyacak yer kalmadi :(

Bu, tuner, card vs. iden daha iyi netice verecektir..

Saygi ve sevgiler..