[Linux] Re: linux üzerinde C# programlama

From: taner ari (turkari@yahoo.com)
Date: Sun 10 Mar 2002 - 22:17:58 EET

Evet amacına ulaşırsa tasarım tam bir devrim ...
özellikle platform ve dil bagımsız bir yapı olmasıyla

AE yazılımın (www.csharpturk.com) çıkaracağı ilk
türkce C# kitabının hazırlanmasına yardım ettim ve
linux üzerindeki yeni yeni başlayan çalışmaları
gördükçe bu konuya linuxçu arkadaşların daha fazla
eğilmesi gerektigini farkettim..

Belki biraz Microsoft ürünü diye çekinebilirler ,
fakat geliştirilen .NET windows programlarının linux
üzerinde çalıştırılacağını (wine ' dan daha rahat)
düşündükçe bu olayın linux kullanımını artıracağını
tahmin edebiliriz...

Evet mono henüz çok yeni ama yapılanlar
heyacanlandırıcı ...

Bilen arkadaslara bazı sorularım :

GUI arabirim nasıl gerçeklenebilir ? Ne kadar mümkün
görüyorsunuz ? Her tür uygulama için stabil ve yaygın
olabilecek mi ?

.NET assembly'leri (dll yada exe ) hiç bi degisiklige
ve kod tekrar derlenmesine gerek kalmadan sadece copy
paste ile linux üzerinde çalışacakmı
( mono içinde bazı dll dosyaları gördüm )

Eger linux uzerinde oluşturacagımız exe yada dll
assembly dosyamızı aynen kopyalayarak windows
platformda çalıştırabileceksek bu class library çevrim
calismalari niye ?
Şimdiki .NET framework class library dosyalarını (dll)
aynen kopyalasınlar olsun bitsin :)

tanerari
http://tanerari.kimdir.com