[Linux] su turkce sorunu!

From: Cinar Yuzugullu (yuzugullu@softhome.net)
Date: Sun 10 Mar 2002 - 22:06:16 EET

KDE 2.2 icin www.arayan.com.tr 'deki çözüm yolu sorunları kısmen çözüyor. Ama örnegin mozilla altında türkçe basmak (yazicidan) mümkün olmuyor. KDE 2.2.2 'ye update ettikten sonra konquerer da türkçe yazitipleri düzgün gözükmüyor!! Ayni seylerin tekrar yapilmasi da sorunu malesef çözmüyor. Bu arada listenin arsivi nerede? Yada artik arsivlenmiyormu?

Ben bir süre redhat 7.2'yi sistemime kurdum, ama türkçe yazitipleri yüzünden kafayi yedim ve silmek zorunda kaldim. Liste'den takip etigim kadari ile durum Mandrake veya suse de de pek parlak değil. Benim tek istediğim bir KWord'de, Gnumeric'de, staroffice'de, licq'da, Kmail'da türkce yazabilmek, okuyabilmek, basabilmek. Kolay olmadiginin farkindayim ancak bu asamayi gecmeden türkcelesme bence hic baslamamali. Yani menülerde "file" yerine "dosya" yazmasi hiç önemli değil! Konquerer'da, opera'da hurriyet.com.tr'ye girince turkce karakterler yerine ???? görmemek çok çok daha önemli. isin bu bölümü teknik oldugundan ben pek yardimci olamayacagim. Ancak arayan.com.tr'deki dokümanlarda konsol'da turkce yazmak icin lat5-sun16 fontlari öngörülmüş! Ancak bu fontlar konsolda ii çalismamakta! Bunlarin yerine "lat5-16" fontarini kullanirsaniz konsoldaki sorun tamamen çözülüyor. Pin'da türkçe ileti gönderip alabiliyorsunuz, lynx da türkçe siteler düzgün görünüyor! Türkçe karakterler dahil!!

Bana nasil bir yol izlememi önerirsiniz? Bu sorunlari asmanin bir yolu work around'u) bulunabildimi?

Özellikle görkem beye ve belgin hanima katkilarindan dolayi çok tessekür ederim...

Herkeze ii çalismalar.