[Linux] Re: linux üzerinde C# programlama

From: Serdar Soydemir (serdar@devtr.com)
Date: Sun 10 Mar 2002 - 16:21:16 EET

Merhaba,

Linux altında C# kullanımının geleceği, kodlamanın Linux altında olmasından
ziyade, Windows altında hazırlanan kodun Linuxa transfer edilip orada
derlenmesi şeklinde olacak. Diğer bir deyişle, Windows altında geliştirilen
uygulamalar Linuxa taşınıyor olacak. Kısa vadede Linux altında C#
kullanımını kolaylaştıracak ve Mono ile bütünleşik çalışacak bir IDE nin
ortaya çıkacağını zannetmiyorum. Bu nedenle Windows platformuna kıyasla
Linux altında C# ile uygulama geliştirmek daha zor ve dolayısıyla
dezavantajlı olacak. Mono içinse en az 1 senelik bir çalışma süreci var,
ondan sonra Mono'yu değerlendirmek ve kullanmak lazım. Mono üzerinde
uygulama geliştirmekten bahsetmek için henüz erken.

C ile C# arasındaki fark ise şu: C#, Microsoftun yeni nesil .NET
uygulamalarında kullanılmak üzere, .NET'e özel hazırladığı uygulama dili.
Aslında biraz incelendiğinde C'den çok Java ile benzerliği ortaya çıkıyor.
Zaten C# Microsoftun Java'ya karşı sürdüğü bir silah. Kapışacakları ortam da
Web Services olacak.

İlgilenler www.infoworld.com sitesine uğrasınlar, Web Services ile bir dolu
haber bulabilirler.