[Linux] Re: Performans/TCO ve GPL lisansı

From: Orhan Berent (berent@altay.adm.deu.edu.tr)
Date: Thu 20 Jun 2002 - 13:45:31 EEST

"Serdar KÖYLÜ" wrote:

>Linux halledebilir kolayca. 20 Tane 2K $ server, kablosu susu busu derken,
500K $ sistem yerine >50K $ lik bir Linux Clusteri koyarsiniz olur biter.
Ustelik VM yuku azalacagi icin, o 500K Serverden >daha performansli
olacaktir.

Aslında bu yılki şenliğe gelemedim ama firmaların bakış açısının her zaman
olumsuz yönde olmadığını biliyorum.Mesela şenliği gören Oracle'dan bir
arkadaşımız bir seminerinde database replikasyon çözümlerinde birkaç Linux
makina ile çok ucuz yoldan çözümleri salık vermişti.Gerçi bazı firmaların
Linux'a bakışı hala çok pragmatist ama yine de bu örnekleri görmek
sevindirici oluyor.

Orhan Berent