[Linux] Re: mysql root sifresi

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Thu 20 Jun 2002 - 12:53:12 EEST

Merhaba,

20 Jun 2002 11:01:39 +0300 tarihinde Özmen Emre DEMiRKOL <ozmend@sakarya.edu.tr> yazdi:

ÖED> Slm. Mysql'in herhangi bir hostdan =E7alismasi icin phpmyadmin ile ayar
ÖED> yaparken sifre degistirme dedim ve save ettim. Sonra mysqli yeniden
ÖED> baslatinca sistem tekrar giris i=E7in login ekrani getirdi. Fakat artik
ÖED> giris yapamiyorum root olarak. S=FCrekli hata veriyor. Acaba nerde yanlis
ÖED> yaptim. Yardimci olabilecek var mi. En k=F6t=FC rpmden tekrar =FCzerine
ÖED> kursam veri tabanlarini kaybetmeden =E7=F6zebilir miyim olayi???
yerel tum kullanicilari sistemden atip, mysql sunucusunu --skip-grant-tables --skip-networking secenegi parametresi ile calistirin. hic kimseye isim/sifre sormadan root yetkisiyle iceri alacaktir. skip-networking dediginiz icin localhost disinda kimse baglanamaz. sifreyi degistirip mysql sunucusunu tekrar normal opsiyonlari ile calistirin.

phpmyadmin'den sifre degistirirken, "password" fonksiyonunu secmeyi unutmayin. mysql sifreleri veritabaninda sifrelenmis olarak saklar. eger password fonksiyonu ile sifrelemezseniz, degistirdiginiz sifreyi mysql veritabanina yanlis yazacaktir ve dogal olarak sonra tekrar girmek istediginizde dogrulayamayacaktir.

                               Doruk

Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694