[Linux] Re: Performans/TCO ve GPL lisansı

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Thu 20 Jun 2002 - 18:05:03 EEST

Merhaba,

Thu, 20 Jun 2002 13:45:31 +0300 tarihinde "Orhan Berent" <berent@altay.adm.deu.edu.tr> yazdi:

OB> Aslında bu yılki şenliğe gelemedim ama firmaların bakış açısının her zaman
OB> olumsuz yönde olmadığını biliyorum.Mesela şenliği gören Oracle'dan bir
OB> arkadaşımız bir seminerinde database replikasyon çözümlerinde birkaç Linux
OB> makina ile çok ucuz yoldan çözümleri salık vermişti.Gerçi bazı firmaların
OB> Linux'a bakışı hala çok pragmatist ama yine de bu örnekleri görmek
OB> sevindirici oluyor.
Hocam siz birkac tane farkli makinaya Oracle lisansi alin, tabii isletim sistemi / donanim icin ucuz cozumler onerirler ;-)

Firmalar olumsuz elbette yaklasmiyor. Ama hemen hepsinin -dogal olarak- ilk hedefinin en faydali teknik bilgileri / cozumleri sunmak degil, kendi urununu satmak oldugunu unutmamak lazim.

Bu nedenle yazilimin kendisini ya da donanimi satan bir firmadan cozum onerileri almanin pek mantikli olmadigini dusunuyorum. Bunu bedava yapiyor da olsalar (neden acaba?).

                               Doruk

Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694