[Linux] Re: Performans/TCO ve GPL lisans?

From: Baris Metin (baris@gelecek.com.tr)
Date: Wed 19 Jun 2002 - 01:36:15 EEST

Wed, Jun 19, 2002 at 12:50:22AM +0300 , Enver ALTIN :

> Merhaba,

> :))) bosverin bunlari. Elini henuz kirletmemis insanlari bu tarz
> pazarlama metodlariyla para harcamaya yonlendirmek cok zor degil. Kurar
> denersiniz, gercek sonuclari tecrube ile elde edersiniz.

Bu bolumune karisamam...

> [...]
> sistem araclari) uzerinde ciddi calismalar yapiyor ve bu calismalarini
> GPL olarak dagitiyor. Dagitimin kendisi de GPL. Red Hat bildigim
> kadariyla egitim ve destek hizmetleri ile gelir sagliyor. Sagladigi
> geliri Open Source Community icin sunucu, bant genisligi, sunucu
> yonetimi icin ve proje uzerinde full-time calisacak
> programcilarin/sistem yoneticilerinin maaslarinin odenmesi amaciyla da
> kullanarak aldigi yere geri veriyor bir nevi. Red Hat Linux dagitimini
> kisisel olarak pek begenmem, ancak sirket politikalari konusunda

Kesinlikle, RedHat bu yuzden RedHat zaten.

> UnitedLinux ve Caldera: Olaya biraz daha ticari bakiyorlar ve henuz
> Linux/bilgisayar bilgisi baslangic seviyesinde olan veya olmayan
> kullanicilari hedefliyorlar saniyorum.

Aslinda Caldera ile UL'yi ayirmak lazim bu asamada. Zira Suse ve Caldera
UL'nin dagitimi asamasinda farkli methodlar izleyeceklerini
duyurmuslardi. Caldera per-seat pricing sececegini belirtmisti :
http://www.it-analysis.com/article.php?id=2267

Fikrimce iste bu yuzden caldera redhat'dan 5 gomlek ustun bir firma
olmasina ragmen linux dendiginde RedHat geliyor akla da Caldera
gelmiyor. Insanlara (community) sirtini donersen onlar da sana
sirtlarini donerler.

iyi gunler.

--
Baris Metin