[Linux] Re: ufak penguen nasil olduda satiliga cikti ?

From: Baris Metin (baris@gelecek.com.tr)
Date: Wed 19 Jun 2002 - 01:47:08 EEST

Wed, Jun 19, 2002 at 01:28:36AM +0300 , Ömer Fadıl USTA :

> selamlar
> Hepimizin bildigi Tux racer ubisoft tarafindan nasil oldu ise copy right
> denilerek dagitima girdi ....
> Bu konu hakkinda detayli bilgisi olan var mi ?
> Yani GNU GPL bir prgyi nasil GPLden cikartabiliyorlar ?
> Birkac yeni karakter eklemisler yeni pistler filan. ama bildigimiz tux racer
> ve box olarak copyright satiliyor! BU NE IS ?
> Sirf bu konu hakkinda benim aklima takilan kisimlar var hazir gelmisken
> sorayim. Diyelim abc isimli firma tuttu benim gnu gpl prgmi aldi ve
> copyright diyip sanki kendi yapmis gibi satmaya kalkti. bu durumda benim
> [...]

Selamlar,

Tux racer konusunda bir bilgim yok, ama GPL lisansi altinda dagittiginiz
programinizi istediginiz anda yeni surumlerinde GPL dagitmaya
bilirsiniz.

Atiyorum, siz abc programinizi 3.2 surumune kadar hep GPL olarak
dagittiniz ama 3.3 surumunde bu GPL olmasin artik dediniz. Bunda bir
sorun yok. Fakat ben sizin programinizin 3.2 surumunu alip GPL olarak
devam ettirebilirim. Bunda da bir sorun yok...

Lisansin Turkce'si de var, birde gnu.org'da bir test vardi. Hos
sorular vardi icerisinde.

iyi gunler,

--
Baris Metin