[Linux] Re: Performans/TCO ve GPL lisansı

From: Enver ALTIN (ealtin@casdb.com)
Date: Wed 19 Jun 2002 - 00:50:22 EEST

On Tue, 2002-06-18 at 23:34, Ozer Tayiz wrote:
> Merhabalar,

Merhaba,

> için Linux'un uygun olmadığını idda ediyorlar, ve Caldera ürün ailesinin
> performans/tco oranı en iyi ürün olduğunu savunuyorlar.

:))) bosverin bunlari. Elini henuz kirletmemis insanlari bu tarz
pazarlama metodlariyla para harcamaya yonlendirmek cok zor degil. Kurar
denersiniz, gercek sonuclari tecrube ile elde edersiniz.

> Bir de, genel olarak açık kaynak ve Caldera, RedHat, ve UnitedLinux gibi
> konulardaki görüşleriniz.

Red Hat: GNOME projesi ve base_linux (kernel, PAM ve diger cesitli temel
sistem araclari) uzerinde ciddi calismalar yapiyor ve bu calismalarini
GPL olarak dagitiyor. Dagitimin kendisi de GPL. Red Hat bildigim
kadariyla egitim ve destek hizmetleri ile gelir sagliyor. Sagladigi
geliri Open Source Community icin sunucu, bant genisligi, sunucu
yonetimi icin ve proje uzerinde full-time calisacak
programcilarin/sistem yoneticilerinin maaslarinin odenmesi amaciyla da
kullanarak aldigi yere geri veriyor bir nevi. Red Hat Linux dagitimini
kisisel olarak pek begenmem, ancak sirket politikalari konusunda
rahatsiz edici birsey goremiyorum.

UnitedLinux ve Caldera: Olaya biraz daha ticari bakiyorlar ve henuz
Linux/bilgisayar bilgisi baslangic seviyesinde olan veya olmayan
kullanicilari hedefliyorlar saniyorum.

Bu arada, bu adamlarin ne yaptiklari Open Source Community tarafindan
cok da ciddiye alinmiyor cunku GPL yazilimlarla yapilabilecekler, GPL
lisansi ile kesin olarak belirlenmis durumda zaten.

Saygilar

--
Enver (a.k.a. skyblue) - A potent hallucinogene

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part