[Linux] Suse 8.0'da Email Sorunu!!!

From: Cinar Yuzugullu (yuzugullu@softhome.net)
Date: Sat 13 Jul 2002 - 21:38:54 EEST

Pine'ı açtığımda "can't open inbox: not a selectable folder" hatası
verip "bip" sesi çıkıyor. Inboxuma ulaşamıyorum.

kullanıcı adım cinar. /var/spool/mail/cinar

diye bir dosya yarattım ama gene bişey değişmedi. (not in valid format

hatası verdi ek olarak) Bu arada dosyayı text file olarak yaratmıştım
acaba başka bir şekilde mi yapmam gerekirdi?

chmod 600 /var/spool/mail/cinar

komutunu verdim gene birşey düzelmedi. (böyle yapmam gerektiğini bir forumda
okudum)

Sorun nerede acaba?

mutt'da çalışmıyor (oda mailbox u bulamıyor)

fetchmailconf u çalıştırdığımda mail ayarlarını yapıyorum ama kmail'le
bile okuyamıyorum zira loacal mail box seçeneğiniz seçmeme rağmen
(config'den).

Dolayısıyla fetchmail komutuda sanırım mailleri indiremiyor veya
indiriyorda ben alamıyorum.

Fetchmail komutunu verdiğim zaman mailleri görüyor ve indiriyor bir şekilde
(flush etmiyor zira ben öyle ayarladım) ama mailleri nereye indiriyor onu
bilemiyorum. İndirdiği yer her neresiyse hiçbir client ulaşamıyor.

Sistemim suse 8.0 kde 3.0.1 update'i var (onu da yasttan YOU aracılığıyla
yaptım).

Yard?mc? olursan?z sevinirim.

Bu arada sistemi (suse yi) kurduğumdan beri fetchmail'le indirdiğim (veya
indirmeyi beceremediğim) mailleri okuyamıyorum (yani sorun yeni değil ben
sistemi kurduğumdan beri var).

Ek olarak ben smtp.softhome.net den mail gönderiyorum Windowsdan gönderirken
mesela. Ancak linux da default olarak sendmail ayarlı geliyor.
Pine'dan smtp.softhome.net kullanarak nasıl mail yollarım? Bu arada
smtp server (smtp.softhome.net) smtp authentication istiyor göndermek için.

Sonuç olarak benim üç sorum olacak:

1. Fetchmail'de ek bir ayar yapmam gerekiyormu? Ve fetchmail nereye
maillerimi indiriyor?

2. Pine, mutt, Kmail neden maillere ulaşamıyor? (tabii bu soru ilkine bağlı)

3. smtp authentication için pine'da nasıl bir ayar yapmam uygun olur?
(Kmail'de bu ayar hususunda pek sorunum yok zira windows daki gibi).

teşekkürler... ii çalışmalar...

NOT: Bu mailin ilk halindeki TR font hatalarında dolayı özür dilerim bu
nedenle tekrar listeye gönderiyorum. Ama bazı eklemeler de yaptım tabii.

---