[Linux] Re: Debian kurulumu....

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@superonline.com)
Date: Sat 13 Jul 2002 - 17:30:43 EEST

Cumartesi 13 Temmuz 2002 14:28 sularında, Akif CEYLAN şunları yazmıştı:
¦[ Selamlar Arkadaşlar, elimdeki makinaya ( slackware 7 yüklü şu an )
¦[ Debian kurmak isytiyorum ama ufak bi çekincem var :D) gerekli yedekleri
¦[ aldım aklıma gelen home mail htdocs felam ama sıkıntım yeni sisteme şu
¦[ anki sistemdeki kullanıcıları eklememde bir sorun çıkarırmı Debian pass
¦[ ve shadow ları olduğu gibi kopyalasam veya olduğu gibi değilde ilgili
¦[ satırları kopyalasam kullanıcılar sorun değil olmazsa elle yeniden
¦[ oluşturabilirim ( biraz waktimi alır ama ) asıl sorun kullanıcıların
¦[ şifreleri onların değişmesini yani kullanıcıların yeniden şifre
¦[ değiştirme ihtiyacı hissetmelerini istemiyorum.
¦[ Bu konuda yardımcı olabilirmisiniz? kullanıcıların şifrelerini nasıl
¦[ aktarabilirim yeni sisteme, şu an için olası dier sıkıntılardan ziyade
¦[ buna bi çözüm bulabilirsem çok memnun olurum.
¦[ bütün yardımlarınız için teşekkür ederim.....

Eski sistemdeki /bin/login'i yeni sistemde kullanırsanız, eski kullanıcı
isimlerini ve parolalarını değiştirmek ihtiyacı duymazsınız. Bunun için
çok köklü bir değişikliğe gerek yok, basitçe /bin/login'i değiştirmek yeterli.

Esen kalın,
Nilgün