[Linux] Re: reverse dns

From: Genco YILMAZ (gyilmaz@marketweb.net.tr)
Date: Sat 13 Jul 2002 - 17:00:42 EEST

merhabalar,
kayitlari tekrar tekrar kontrol ettim.Ayrica reverse zaten bu 19 bitlik
subnet icerisinde calisiyor.Yani yerel agimizda her turlu sorgu duzgun
calisiyor.Sorun dis aga ciktiginda olusuyor. ODTU den bir sorgu
gonderildiginde
ornegin 65.8 icin reverse cevabi geliyor ama 95.30 ucu icin gelmiyor.
"dig -x" ciktisi 95.8 icin (yani
reverse i alinamayan icin ) ripe i authority section gosteriyor

212.in-addr.arpa. 7143 IN SOA ns.ripe.net.
ops.ripe.net. 2002071302 43200 7200 1209600 7200

"dig -x" "65.8" ucu icin icin uyguladigimda ise authority section
kendi DNS sunucumuz geliyor.Bundan benim anladigim subnettin belli bir
kismi icin reverse bilgisi bizden alinabiliyor.Belli bir kismi icin ise
ripe gorunuyor.Bunun cozumu ripe da gibi gorunuyor.Daha fazla ripe
okumak gerek galiba. Daha once boyle bir durumla karsilasan oldu mu
merak etmistim.

iyi calismalar
saygilar