[Linux] Re: mail seminer konusunda

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Sun 07 Jul 2002 - 17:03:03 EEST

Selamlar..

07 Jul 2002 15:23 EEST tarihinde yazmışsınız:

> Kesinlikle katılıyorum. Bir yerlere gelebilmesi için insanın sadece
> kendine güvenmesi ve sadece çalışması yeterli. Mutlaka başarılı

Hic kimse dogustan iki kafali dogmuyor. Yani, Linux, Alan vs. digerleri. Tek meziyetleri daha istahli olmalari. Eger bilgiyi isterseniz her zaman elde edebilirsiniz. Size gereken tek sey azimli olmak.

Tam hatirlamiyorum ama, ilk bilgisayar basina oturunca, 78 yili filandi sanirim, 10 yasimda filan ancaydim herhalde. Ama gorulecegi uzere pekcoklari beni gecmis, benden cok fazla sey biliyor. Demekki kucuk yasta baslamis olmasaniz bile, biraz gayretli olup farki telafi edebiliyorsunuz.

Temeldeki puf noktasi su. Biraz ogrenince yenilerini ogrenmek cok daha kolay geliyor. Diger yandan herseyi ogrenecegim diye bogusup didismektense, oncelikle neyi nerden ogreneceginizi ogrenmek daha mantikli oluyor. Bu zamanla ogrenme kabiliyetlerinizde muthis gelismeye yol aciyor. En cok yapilan hata, birisinin gelip ogretmesini beklemek. Eger bundan siyrilirda, kendi kendinize ogrenmenin yolunu acarsaniz, ogrenmenin ne kadar kolay hatta zevkli oldugunu gorursunuz. Oyleki bir an gelir, sizinle hic alakasi olmayan seyleri ogrenmeyide ac kurtlar gibi istersiniz. Ogrenmedikce ac kalmis gibi olursunuz. Bu yasimdan sonra, simdide birilerinin kafasina gecirebilmek icin iktisat ve ekonomi teorilerini ogrenmeye ciktim. Sanki param varmis gibi.. Ama olsun, zarar gelmez..

Ogrenmeyi ogrenip yeni seyleri kesfettikce bir baska hususiyetiniz gelisiyor. Analiz ve sentez yeteneginiz gelisip, ezbercilikten dusunmeye dogru ilerlemeye basliyorsunuz. Cogu zaman bir sistemi cozmek icin onun girislerine ve cikislarina bakmaniz yeterli oluyor. Sistem, illa ki bilgisayar sistemi olmayabilir, bir isletme, bir ekolojik sistem vs..

> Aynı sıkıntıları bende çekiyorum. Benim linux geçmişim de 2 sene ne
> yazıkki. Ama zararın neresinden dönsem kar diye bakıyorum. Şanslıyız
> ki önümüzde open source gibi mükemmel bir oluşum var, ve bundan
> yararlanabiliyoruz.

Bu ve internet bu yolda cok faydali muesseseler. Ama once istek ve azim gerekiyor.

> Benimde üzüldüğüm konu neden ülkemizden bir tane olsun tanınmış bir
> kernel hacker çıkmadığı. Eminim ki bir gün birileri bu alanda bir

En iyi hacker en az bilinendir. Ama script kiddie veya lamer degil, hacker icin bu gecerli :)))

> [...]
> açmıyoruz da orada ilgilenen insanları toplamıyoruz. Neden kendimizin
> bir kernelnewbies listesi yok. Ben 6 ay gibi bir süredir kernel la
> ilgileniyorum daha linux kernel a spesifik olarak girme fırsatım
> olmadı sadece gelen UNIX kernel mimarisi çalıştım. Öğrendiklerimi de
> denemeye çalıştım. Sourceforge da bir proje başlattım. Funix isimli
> bir kernel yazıyorum. Adresi şöyle:
>
> http://funix.sourceforge.net
>
> Kesinlikle bir işletim sistemi yazmak gibi bir amacım yok, bu benim
> müsvettem gibi bir şey.. koddan göreceksiniz zaten :)

92'de filan Linus'ta boyle diyordu. Bakin ne hale geldi.. Neden olmasin ki ?

> Yeni başlıyacaklar veya ilgilenenler varsa linux-0.0.1 den önce
> buna bakmalarını tavsiye ederim. AT&T syntax ı biraz karışıktır
> ayrıca gcc inline assembly de bayağı bi zor gelebilir burada assembler
> olarak nasm kullandım intel syntax i daha anlaşılır geliyor bana.
> Linux'un 0.0.1 bile yeni başlıyacakların gözünü korkutabilir. Benim
> projemde en azından linux 0.0.1 e bakıp anlayacak bir temel
> edinilebilinir.

Su an pek vaktim yok. Genelde cay molasi gibi aralarda cevap yaziyorum listelere. Ama bir sure sonra nispeten rahatlayacagim saniyorum. O zaman elimden gelen destegi gosteririm.

> Son olarak söylemek istediğim şu hiç kimse linux kernel gibi dev bir
> yazılımın tamamını anlayamaz ve üzerinde çalışamaz. Bu tip kişiler

??? Neden olmasin ? Boyle diyerek kenara cekilmeyin. Tamamini anlamaya calisin. Boylece en azindan anlayabildiginiz kadarini anlamis olursunuz. Sonra kendinize yakin gordugunuz bir tarafta ihtisas saglarsiniz. Ama kernel gibi bir sistemde, bir bolumu anlamaya calisirsaniz, savasi bastan kaybedersiniz. PCI uzmani veya VM Uzmani olmasanizda, bunlardan anlamak zorundasiniz. Fakat gider FS yazarsiniz. Siz gayretli olursaniz, bu zorda degil zaten..

> varsa bile sayıları çok çok azdır. Herkes belli alanlarda uzmanlaşır
> bu kişinin ilgi alanına göre değişir. Fakat çoğu kaba taslakta olsa
> neyin nasıl çalıştığını bilir tabiki. Öncelikle bence bu bilgi
> edinilmeli daha sonra istenilen alanda çalışır. Bu VM olabilir, bir FS
> olabilir, networking olabilir. Daha çok çeşitlendirilebilir. Bunların

Aslinda bir filin ayaklari, burnu, kulaklari bunlar. Korkmayin o kadar, uzmanlasmak genelde "Ben o isi bilmem" anlaminda kullanilir, oysa bir sistem uzmani "Ben o iside bilirim ama, vaktim ve kaynaklarim bu isin uzerine yogunlasmami gerektiriyor" demelidir. Cunku aslinda hepsi birbirine benziyor. Temel bilgileri ogrenince digerlerini kavramaniz cok kolaylasiyor. Sync/ASync nedir, Seri iletisim kurallari nelerdir.. Bu kadarini bilirseniz, Seri porttan, USB'den, I2C'den, SMBUS'a kadar hepsi icin birer ikiser sayfa dokuman okumaniz yeterli olur.

> hepsi zaten kendi içinde bir derya. Örneğin linux USB projesinin
> lideri Greg Kroah dır. Adam'ın alanı USB ve Hotplugging. USB kendi
> için de bir buyuk proje.. Orada yapılan herşey Greg e gonderilir o da
> Linus gonderir.
>
> Bence bir kernel listesi açılmalı ve tıpkı kernelnewbies listesinde
> olduğu gibi yeni başlayanlara yardım edilmeli yol gösterilmeli ve bir
> yerlere gelmiş insanlarda aralarında bilgi paylaşımında bulunarak
> kendi bilgilerini ilerletmeli.

Hemfikirim. Arz olmadan talepde olmaz. Siz arzi ortaya sundugunuzda talebi gorursunuz ancak.

Saygi ve sevgiler...