[Linux] Re: HakkıÖc al.

From: Ansugo (ansugo@gmx.net)
Date: Tue 02 Jul 2002 - 23:35:15 EEST

Enver ALTIN wrote:
> Merhaba,

Merhaba :)

> anlastik. :)

Sevindim ama halen şüpheliyim...

> Eger siz beceremiyorsaniz, bunu sizin yerinize birilerinin yapmasi icin
> ucret odeyebilir, insanlari kiralayabilirsiniz. Yada kendinize bir tane
> Mandrake Gaming Edition alir, onu kullanirsiniz. Birileri gunlerini
> harcayip sizin adiniza "out-of-the-box transgamer" hazirladigi icin
> ucretini odemeyi, yada ayni yazilimlari indirip, derleyip,
> sisteminize/zevkinize gore konfigure edip keyifle oyun oynayabilirsiniz.

En kısa zamanda deneyeceğim, scripting için üretilmiş sistemde oyun
oynamanın zevkini çıkaracağım.

> Tesekkur ederim. 3 tane theme'den bayginlik geldiginde Microsoft XP
> Plus! satin alacak param yok. Bu arada XP gercekten guzel olmus.
> Nautilus'un bircok ozelliklerinden esinlenmisler. Ellerine saglik MS'in,
> hakikaten pek guzel. Yalniz gecenlerde bir arkadas soylemisti, bir gun
> XP'yi actiginda neydi o, auto-recovery gibi birseydi, sistemini 6 ay
> onceki haline getirmis, kurdugu programlarin ayarlari vs kaybolmus
> registry icerisinden.

Gnome'da bana Windows'u anımsatmıştır hep. O ondan çaldı, bu bundan
çaldı... Boş laflar...

Geçen de bir arkadaşım Linux kullanırken makine takılmış, mecburen
reset'e eli gitmiş, bir daha linux görememiş...

Bunlar da hikaye... Sıradışı olayları buraya dizip "X-Files" a
çevirmeyelim işi...

> Bu listedeki insanlarin cogu NT, 2K, XP sistemler konusunda bilgi
> sahibidir. Ayrica unix sistemler hakkinda da bilgi sahibi olan cok fazla
> insan buradadir. Cogu artik "terfi ettiklerini", daha fazlasini
> bildiklerini dusunuyorlar.

Ben kimsenin bilgisine birşey dediğimi halen hatırlamış değilim?

> Sanirim Gorkem'i sahsen tanimiyorsunuz. Pek seker bir insandir aslinda.
> Biz cogumuz iyi insanlariz. Gozumuz yukseklerde falan degil, para hirsi
> ile de yasamiyoruz. Istediginiz buysa, sizin de insanlarin
> davranislarini elestirmeyi birakmaniz kaydiyla bu konuda da bir uzlasma
> saglariz; diger konularda da uzlasmalar saglayabilecegimiz gibi.

Şahsen tanımaya gerekte duyduğum söylenemez. Ben çok hoş muhabbet, bal
kaymak şeker adamlar gördüm de, her balı kaşıkla yiyecek değilim.

Yahu siz anlamıyorsunuz diyeceğim, hakaret olacak; kaç keredir yazıyorum
"anlatamıyorum" diye. Benim kimse ile derdim yok, ve bu threade
girişimin sebebide, alaycı ve kışkırtıcı tavırlardır. Siz lafı benim
Linux camisasına karşı kini ya da düşmanlığı olan bir kişiymişim yönüne
çekmeye çalışıyorsunuz, ama alakası yok ve asla da olmayacak. Linux
kullananlar arasında tek sevmediğim kişiler, RTFM tipli kişilerdir ki
onlardan da bolcana var zaten... Birkaç kez daha yazayım isterseniz :

> [...]
> pisirsin" gibi hata bildirileri, yorumlar ve fikirler ile de gelisime
> yardim edilebilir. Ama bunlari kullanmadan yapamazsiniz degil mi? Bunun
> icin SuSE/Mandrake gibi kolay dagitimlar var. Iki tiklama ile, diger
> bircok isletim sisteminden daha kisa surede ve akillica kuruveriyorlar
> kendilerini sisteme.
>
> Ne demek istediginizi gayet iyi anliyorum. Bu arada listedeki diger
> insanlarin da "Linux nasil savunulur" konusunda bilgi sahibi olmalarina
> yardimci olmaya calisiyoruz hep birlikte. Bakin, iste yardim ettiniz

Tövbe diyeyim. Siz herşeyi istediğiniz gibi anlamak niyetindesiniz. Ben
sizlerin "Linux nasıl savunulur"larınızı perçinlemek için burada
değilim. Benim amacaım sizin düşüncenizden çok farklı. Önce bir
rastlantı ile girdim, ama şimdi "Linux'a körü körüne bağlanmak, hangi
aklın işidir? Linux'u tekeli altına almak isteyenler kimdir?" yönüne
döneceğim. Gene diyorum, bir MS olmasa siz MS-Savalar işsiz kalırdınız.
(Ne demişti sayın Çetin : gaygaycılık)

> Bir asagilamada bulunmadim. IQ degeri 10 olan bazi orta yasli insanlari
> kastediyorum. Malumunuz insan beyni ilerleyen yaslarda ogrenme
> faaliyetlerini yavaslatir. Bunun oncelikli nedenlerinden biri de duzenli
> hayat ve kaygisizliktir. En iyi ornegini USA'de gordugum icin bunu ornek
> vermistim. Yanlis anlasilma icin uzgunum.

Ben çok ters anlamışım. Ya da iyi çevirdiniz.

> Ne anladiginizi merak ettim gercekten.

Ah bir den ben sizin neden kendi istediğiniz gibi anlamak zorunda
olduğunuzu öğrenebilsem?

> Ama ben diyorum, ve yetersiz yonlerini bircok proje icin yaptigim
> sayisiz bug-report ve patch ile kapatmaya, daha iyi olmasina yardim
> etmeye calisiyorum.

ELinize sağlık. Çok çok karışık ve acı bir çorbada sizin de katkınız
olmuş. Müthiş bir çorba...

> Simdi benim davranislarimi yikici bicimde elestiriyor, alternatif
> oneride bulunmuyor ve sizden davranislariniza saygida bulunmami
> istiyorsunuz. Tabii ki, davranislariniza saygi duyacagim, boyle
> yetistirildim.

Vice versa...

> Burada haklisiniz, biz bircok noktada boylece hata ediyoruz. Ancak buna
> insanlar gereksinim duyuyor. Elimizdekinin bildikleri birseylerle
> kiyaslanmasini ve avantaj/dezavantaj listesi sunulmasini bekliyorlar.

Ama bu gözünü kapatıp, sadece tek yönden bakmak ile olmuyor. Liste
isteyen varsa, çift taraflı ve objektif liste sunulur. Sade olur. İçinde
Serdar Köylü'nün küfürleri olmaz mesela... İthamlar olmaz, yersiz ve
gereksiz laflar olmaz. Karşındakini ezmeye çalışmak olmaz, küçük
düşürmeye çalışmak hiç olmaz... Ama oluyor görünen köy kılavuz da
istemiyor...

> Umarim anlasabildik biraz daha. Bu tartismayi private surdurelim mi?
> Listeden itiraz gelirse public yazismaya devam da edebilirim. Yada sayin
> Hakki Ocal'in da bulundugu bir IRC session icin biraz vakit ayirmak
> isterdim. Bir arkadas kendisi ile baglanti kurabilir mi? Gercekten
> memnun olurdum kendisi ile tanisma firsati buldugumda.

Beniö hiçbir sorun yok. Akşamdan beri laf yetiştirmekten işimi yapamaz
oldum.

Sevgiler, Selamlar..