[Linux] Re: HakkıÖc al.

From: Enver ALTIN (ealtin@casdb.com)
Date: Wed 03 Jul 2002 - 00:24:41 EEST

On Tue, 2002-07-02 at 23:35, Ansugo wrote:

> Merhaba :)

Merhaba,

Lutfen yazdiklarimin tamamini size atfedilmis olarak algilamayin. Halka
acik bir listede tartisiyoruz ve ben bunlari okuyan herkesin az cok
birseyler edinmesini saglamayi amacliyorum.

> Gnome'da bana Windows'u anımsatmıştır hep. O ondan çaldı, bu bundan
> çaldı... Boş laflar...

Esinlenme demistim. Nautilus'un gelistiricilerinden Darin Adler uzun bir
sure Apple icin calismisti. Daha sonra Eazel (2000 sonunda "dukkani
kapatmislardi") ile nautilus uzerinde calistilar. Simdi benzer gorevi,
daha iyi bir zamanlamayla Miguel de Icaza, Ximian ile devraldi.
Kurumlarin destek ihtiyaclarini karsiliyorlar. (Genel bilgidir, bir
onceki iletimin bazi bolumleri gibi listedeki insanlari bilgilendirme
amacini tasiyor).

Gnome, dediginiz gibi windows arabirimini animsatabilir, ancak ciddi
bicimde degistirilebilir ve esnek bir tasarima sahip oldugundan bir
programci olarak beni daha cok ilgilendiren teknik yonleriyle insanlarin
ilgisini cekiyor.

> Ben kimsenin bilgisine birşey dediğimi halen hatırlamış değilim?

(genel bilgiydi)

> sizlerin "Linux nasıl savunulur"larınızı perçinlemek için burada
> değilim. Benim amacaım sizin düşüncenizden çok farklı. Önce bir

Istemeyerek de olsa bunu yaptik ve insanlara bunun gerektiginde nasil
yapilacagini gosterdik.

> rastlantı ile girdim, ama şimdi "Linux'a körü körüne bağlanmak, hangi
> aklın işidir? Linux'u tekeli altına almak isteyenler kimdir?" yönüne
> döneceğim. Gene diyorum, bir MS olmasa siz MS-Savalar işsiz kalırdınız.

Bence boyle bir sorun yok. MS ile bir derdimiz yok. O zaman BSD, Linux,
IRIX, AIX, AS/400 gibi sistemler arasinda gider gelir, bunlar icin
yazilim gelistirir, bu sistemlerin destegini verirdik.

Linux "satmiyoruz" burada. Anti-MS tepkimizden dolayi underground
kaynaklardan maas da almiyoruz.

Basit bir ornek. Seviyorum bu araba orneklerini, benim gibi beceriksiz
pazarlamacilar yogunlukla kullaniyor. Gecmiste birkac defa Skoda marka
araba kullandiginizi, bu araclarin bircok defa sizi yolda biraktigini ve
cesitli yerlerinde surekli olarak arizalar olustugunu tecrube ettikten
sonra; en yakin arkadasiniz arabasini degistirirken ona Skoda mi tavsiye
edersiniz? Ben tavsiye etmiyorum. Hep birlikte, dunya uzerindeki bircok
makine muhendisinin gonullu olarak gelistirdigi, cok az benzin tuketen,
basit ve moduler oldugu icin cok seyrek ariza veren, bircok kisinin test
ederek basarili oldugu, ustelik disaridan da etkileyici gorunen, guclu
bir motora ve frenlere, tonlarca ozellige sahip ama bir anda bir
bisiklete donusebilen ve cepte tasinabilen, ustelik cok ucuz olan bir
arabayi oneriyorum.

Ama bu arabanin yaninda bir sofor veremiyoruz, eger birileri kendileri
icin bu araci kullanmamizi isterse maliyeti birazcik artiriyoruz.

> ELinize sağlık. Çok çok karışık ve acı bir çorbada sizin de katkınız
> olmuş. Müthiş bir çorba...

DOS-Win-to-Linux-HOWTO'dan:

1.1 Is Linux Right for You?

You want to switch from the DOS/Windows world to Linux? Good idea: Linux
is technically superior to DOS, Windows 9x and even Windows NT. But
beware: it might not be useful for you. These are the main differences
between DOS/Windows and Linux:

    * Windows runs Microsoft Office and lots of games; is perceived to
be easy to install and configure; is notoriously unstable; performs
poorly; crashes are frequent.
    * Linux runs StarOffice, scores of technical software and fewer
games; can be tricky to install and configure; is rock solid; performs
impeccably; crashes are extremely rare.

It's up to you to decide what you need. Furthermore, Linux gives you
power, but it takes some time to learn how to harness it. Thus, if
mostly need commercial sw, or if you don't feel like learning new
commands and concepts, you had better look elsewhere. Be aware that many
newcomers give up because of initial difficulties.

Work is underway to make Linux simpler to use, but don't expect to be
proficient with it unless you read a lot of documentation and use it at
least for a few months. Linux won't give you instant results. In spite
of these warnings, I'm 100% confident that if you are the right user
type you'll find in Linux your computer Nirvana.

<b>if you don't feel like learning new commands and concepts, you had
better look elsewhere.</b>

> Ama bu gözünü kapatıp, sadece tek yönden bakmak ile olmuyor. Liste
> isteyen varsa, çift taraflı ve objektif liste sunulur. Sade olur. İçinde
> Serdar Köylü'nün küfürleri olmaz mesela... İthamlar olmaz, yersiz ve
> gereksiz laflar olmaz. Karşındakini ezmeye çalışmak olmaz, küçük
> düşürmeye çalışmak hiç olmaz... Ama oluyor görünen köy kılavuz da
> istemiyor...

Bakin burasi halka acik bir liste. Insanlar buradan kovulmadilar daha
once ve eminim ki boyle birsey olmayacak. Bu liste bir moderasyona tabi
degil.

Saygilar tekrar, vaktinizi aldik, zahmet oldu.

Eminim okuyanlar birseyler ogrendiler bu tartismadan.

--
Enver (a.k.a. skyblue) - A potent hallucinogene

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part

----------------------------------------------------------------------- Liste üyeliğiniz ile ilgili her türlü işlem için http://liste.linux.org.tr adresindeki web arayüzünü kullanabilirsiniz. Listeden çıkmak için: 'linux-request@linux.org.tr' adresine, "Konu" kısmında "unsubscribe" yazan bir e-posta gönderiniz. -----------------------------------------------------------------------