[Linux] Re: HakkıÖc al.

From: Enver ALTIN (ealtin@casdb.com)
Date: Tue 02 Jul 2002 - 23:06:20 EEST

On Tue, 2002-07-02 at 22:31, Ansugo wrote:
> Merhaba;

Merhaba,

> Önyargı kokmuyor, tekrar geçelim de "izi kalmasın" bir zahmet...

anlastik. :)

> Az önce kırtasiye'den bir oyun aldım çalışması. Neden acaba? Allah
> kahretmesin, oyun kötü ondan...

Eger siz beceremiyorsaniz, bunu sizin yerinize birilerinin yapmasi icin
ucret odeyebilir, insanlari kiralayabilirsiniz. Yada kendinize bir tane
Mandrake Gaming Edition alir, onu kullanirsiniz. Birileri gunlerini
harcayip sizin adiniza "out-of-the-box transgamer" hazirladigi icin
ucretini odemeyi, yada ayni yazilimlari indirip, derleyip,
sisteminize/zevkinize gore konfigure edip keyifle oyun oynayabilirsiniz.

> İstemiyorum, teşekkür ederim. Fiyyuuuw! Şahane bir desktop olduğunu
> tahmin edebiliyorum. Bir de yanına XP'nin "built in" arayüzünü koyalım.

Tesekkur ederim. 3 tane theme'den bayginlik geldiginde Microsoft XP
Plus! satin alacak param yok. Bu arada XP gercekten guzel olmus.
Nautilus'un bircok ozelliklerinden esinlenmisler. Ellerine saglik MS'in,
hakikaten pek guzel. Yalniz gecenlerde bir arkadas soylemisti, bir gun
XP'yi actiginda neydi o, auto-recovery gibi birseydi, sistemini 6 ay
onceki haline getirmis, kurdugu programlarin ayarlari vs kaybolmus
registry icerisinden.

Bu listedeki insanlarin cogu NT, 2K, XP sistemler konusunda bilgi
sahibidir. Ayrica unix sistemler hakkinda da bilgi sahibi olan cok fazla
insan buradadir. Cogu artik "terfi ettiklerini", daha fazlasini
bildiklerini dusunuyorlar.

> Davranışlarımı eleştirmeyi bıraksak? Agresif değilim. Bu mesajlarımı çok
> keyif ile yazıyorum. En azından Görkem Çetin kadar agresif olmadığımı
> gördüm.

Sanirim Gorkem'i sahsen tanimiyorsunuz. Pek seker bir insandir aslinda.
Biz cogumuz iyi insanlariz. Gozumuz yukseklerde falan degil, para hirsi
ile de yasamiyoruz. Istediginiz buysa, sizin de insanlarin
davranislarini elestirmeyi birakmaniz kaydiyla bu konuda da bir uzlasma
saglariz; diger konularda da uzlasmalar saglayabilecegimiz gibi.

> Gene aynı yörüngeye giriyoruz, ama her linux kullanan şunun hamuruna bir
> yumurta kırayım mantığı içine girmek zorunda değil. Herkes "aşmış"
> değil. Dilim de tüy bitti ama, okumadığımızdan...

Asmis olmak gerektigini nereden cikardiniz? "Bunun burasi olmamis", "su
renk cok kotu gorunuyor", "F klavyem calismiyor" yada "Linux kahve de
pisirsin" gibi hata bildirileri, yorumlar ve fikirler ile de gelisime
yardim edilebilir. Ama bunlari kullanmadan yapamazsiniz degil mi? Bunun
icin SuSE/Mandrake gibi kolay dagitimlar var. Iki tiklama ile, diger
bircok isletim sisteminden daha kisa surede ve akillica kuruveriyorlar
kendilerini sisteme.

Ne demek istediginizi gayet iyi anliyorum. Bu arada listedeki diger
insanlarin da "Linux nasil savunulur" konusunda bilgi sahibi olmalarina
yardimci olmaya calisiyoruz hep birlikte. Bakin, iste yardim ettiniz
bize. Tesekkurler.

> IQ 10'a sahip olduğunu nereden taspit ettiniz? İftiranın ya da
> aşağılamanın, ya da "300 atlı ile çıktık bozkırlardan..." türü kendini
> beğenmişliği azla hazmedemiyorum ki gene hazmedemediğimi görmektesiniz.

Bir asagilamada bulunmadim. IQ degeri 10 olan bazi orta yasli insanlari
kastediyorum. Malumunuz insan beyni ilerleyen yaslarda ogrenme
faaliyetlerini yavaslatir. Bunun oncelikli nedenlerinden biri de duzenli
hayat ve kaygisizliktir. En iyi ornegini USA'de gordugum icin bunu ornek
vermistim. Yanlis anlasilma icin uzgunum.

> Buna pek iyi birşey denmiyor halk arasında. Herkes öğrenmeye azimlidir.
> Öğrenmeyen insan ölüdür ki insan ancak öldükten sonra yeni birşeyler
> öğrenmez. Felsefeniz çıkış noktasında ölü doğmuştur, bilgilerinize...

Ne anladiginizi merak ettim gercekten.

> Ben Linux yetersiz demiyorum. Ama yetersiz yönlerini söylemekten de

Ama ben diyorum, ve yetersiz yonlerini bircok proje icin yaptigim
sayisiz bug-report ve patch ile kapatmaya, daha iyi olmasina yardim
etmeye calisiyorum.

> söyleyeceğim. Sizin gibi gözükümü kapatıp, bir Linux endeksinde
> dönmeyeceğim. Dönenlere "at gözlüklü" gibi kaba bir tabir, ya da daha
> kibar ifade ile "sabit görüşlü" denir.

Gozluk kullandigimi nereden anladiniz? :) Hayir, normal insan gozlugu
takiyorum. OK, biraz kalin.

Simdi benim davranislarimi yikici bicimde elestiriyor, alternatif
oneride bulunmuyor ve sizden davranislariniza saygida bulunmami
istiyorsunuz. Tabii ki, davranislariniza saygi duyacagim, boyle
yetistirildim.

Bu arada birkac yakin dostum icin halen Windows, BSD, AIX ve SGI IRIX
icin administration destegi veriyorum, kullandiklari yazilimlarin bir
baska isletim sistemi icin portu olmadigindan ve yenisinin yazilabilmesi
gibi bir maliyeti kaldiramayacaklarindan.

> En baştan beri Linux hakkında söylediklerim ise, MS-SAVAR olduklarını
> zannedenlere karşı idi. Körü körüne MS'e yüklenmek görüyorum da Linux'un
> temel ilkesi olmuş. Bir MS olmasa, Linux'ta olmayacaktı. Yoksa olacak

Burada haklisiniz, biz bircok noktada boylece hata ediyoruz. Ancak buna
insanlar gereksinim duyuyor. Elimizdekinin bildikleri birseylerle
kiyaslanmasini ve avantaj/dezavantaj listesi sunulmasini bekliyorlar.

Umarim anlasabildik biraz daha. Bu tartismayi private surdurelim mi?
Listeden itiraz gelirse public yazismaya devam da edebilirim. Yada sayin
Hakki Ocal'in da bulundugu bir IRC session icin biraz vakit ayirmak
isterdim. Bir arkadas kendisi ile baglanti kurabilir mi? Gercekten
memnun olurdum kendisi ile tanisma firsati buldugumda.

Saygilar tekrar,

--
Enver (a.k.a. skyblue) - A potent hallucinogene

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part

----------------------------------------------------------------------- Liste üyeliğiniz ile ilgili her türlü işlem için http://liste.linux.org.tr adresindeki web arayüzünü kullanabilirsiniz. Listeden çıkmak için: 'linux-request@linux.org.tr' adresine, "Konu" kısmında "unsubscribe" yazan bir e-posta gönderiniz. -----------------------------------------------------------------------