[Linux] Re: postfix ile kull. webmail prog

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Tue 02 Jul 2002 - 21:48:34 EEST

Merhaba,

Tue, 2 Jul 2002 07:23:09 -0700 (PDT) tarihinde Ahmet Tellioglu <atellioglu@yahoo.com> yazdi:

AT> hocam, default mandrake kurulumu (8.1 olmasi lazim) yaptim, hangi imap
AT> sunucusu oldugunu nasil anlayabilirim? Mysql ile ilgili herhangi bir ayar ya
AT> da islem yapmadim. Dolayisiyla veri tabani ile bir baglanti yok su anda... Onu
AT> mu yapmam gerekiyor?
Mandrake kullanmadim ama buyuk olasilikla washington imap kullaniyor olmali. Imap servisi calisiyorsa, telnet localhost 143 ile size ne oldugunu soyleyebilir.

Imap ile baglanti icin Apache web sunucunuzda kullandiginiz PHP'yi de imap destekli derlemeniz gerekiyor. Toplu bir kurulum dokumani www.linux.org.tr'nin belgeler bolumunde var.

AT> Bir de ssh, portsentry ve iptables ile korunuyor sistem, pop3 acik mi nasil
AT> anlayabilirim (telnet localhost 110 gibi bi komut vardi, ise yaramiyor :)) eger
AT> pop3 kapaliysa nasil acabilirim?
ise yaramiyor derken? yani baglanti kabul etmiyorsa o zaman calismiyor demektir.

hangi servislerin acik oldugunu anlamak icin degisik bir yol kendi portlarinizi taramak olabilir :-). nmap ile ornegin.

pop3, imap gibi genellikle inetd'den calisan servisleri xinetd.conf (xinetd varsa sistemde) ya da inetd.conf'dan acabilirsiniz.

AT> cok mu soru soruyorum? :-)) tesekkur.
liste bunun icin var zaten :-)

                               Doruk

Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811