[Linux] Re: HakkıÖ c al.

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Tue 02 Jul 2002 - 22:24:43 EEST

Selamlarçç

02 Jul 2002 21:22 EEST tarihinde yazmışsınız:

> Merhaba;
>
> Öncelikle Hakkı Öcal babamızın oğlu değil. Otorite istiyorsanız, yani
> illa bir otorite istiyor, illa bir çoban istiyorsanız, etrafınızda
> birçokları var, ekstra bir kişiye gerek var mı?
>
> Boşuna dememişler, işletim sistemi bahane, suç sistemine bakamayan
> Admin'de diye :)

O kadar bos laf ediyorsunuz ki ... O kadar cahil cuhelayi oynuyorsunuz ki ! Vallahi diyecek bir sey bile bulmakta zorlaniyorum. Size bu cahillikle ne anlatayim, nasil anlatayim..

Sen, eger, Windows9X/ME, WinNT, Windows2000, WinXP sistem yonetimi, sistem modeli, kernel yapisi, alloc duzeni, dosya sistemi yapilandirmasi, uygulam isletim/startup yonergeleri vs. nedir, nasildir, ne is yapar vs. biliyor olsan, cikipta suc sistemine bakmayan admin diyemezdin. Sen bunlari bilmeden de ben sana ne zaman Linux, Windows'tan daha ustundur su mevzuda, Win2K boyle yaptigi icin su mevzuda daha iyidir. Vesaire bir seyler soylerdim. Ama senin bu kadar bos bir laf ettiginden ne kadarcik sey bildigin anlasiliyor zaten..

Listedeki diger arkadaslardan, arkadasi taniyanlar varsa, yakindaki firinlarin bir listesini iste. Sana bizimki gibi Sivas, Kutahya capindaki firinlar veya Istanbul'un bir-iki semtindeki firinlar yetmez.

Lutfen, iki tiklatip kendini bir sey oldum sanarak boyle ileri geri konusmadan, once bir meydana bak. Bu meydan senin sandigin kadar bos degil..

> Ki buradaki thread'in gelişimi sizin dediğiniz gibi, Linux'mu MS'i
> döver, yoksa hangisi daha güçlü parandeler atar?" a dönüyor, ama konu
> esasen o değil idi.
> Ek olarak internette hangi teste güvenenebileceğimiz belli değil. Kimi
> testte W2k serverlar geçiyor deniyor. Kimi testte Redhat serverlar.
> (Redhat'tan başka sunucu var mıydı?). Ama bu testlerin ya da ecel

En iyi test onundeki makinedir. Redhat'tan baska sunucu var mi diyen adama ben hangi testten bahsediyorum ki ?

> terlerinin sonucu, sizin iki tane serverınızın bakımsızlığı ile alakalıo
> değil kesinlikle. (Ve şu bir gerçek ki, W2k serverlar yani NT mimari ile
> anşa edilmiş server tipleri, gerekli güncellemeler yapıldığında, sürekli

W2K, NT mimarisi kullanmaz. En yakin firina git. Bir kac cuval ekmek yede oyle konus. W2K tamamen BSD mimarisi uzerinde kurulmustur. BSD Linux gibi bir diger UNIX'tir. NT, WNT = VMS 1. Yani, NT, VMS tabanli bir sistemdir. VMS microkernel modeliyle W2K'nin kernel modeli cok farklidir.

> olarak duyurular takip edilip, birkaç gerekli emailing liste kayıt
> olduktan sonra, ve birkaç tane ek program ile, gayet stabil olarak ve
> uzun süre çalışabilirler. Zaten bunun için üretilmişlerdir. Son
> kullanıcının oyuncağı değillerdir yani...)

Haa.. Tabii.. dogru... Nimda vakasi veya CodeRed vakasida aslinda baska Windows'un marifetiydi degil mi ? Su cafedeki makineler 3 gunde bir formatlanir, bunlarda ana makineleri (ki monitoru klavyesi filan yoktur, sabah ana salterle acilir, aksam anasalterle kapanir) Linux oldugundan bu hale duserler degilmi ?

MIT'de, Linxu kullanan bir makinenin yerinin unutulup uzerine duvar oruldugunu biliyor musun ?
Bu ulkede 3 yildir 0 sn kesintiyle calisan ve hic bir upgrade islemi yapilmamis Linux serverler oldugunu biliyormusun ? Varmi bildigin oyle bir server ?

Multimedya ? Gel sen burdaki multimedya senligine bak. Dunya kupasi yayinlarini NetMeeting ile herkese izletelim dedik. Windows boyumuzun olcusunu vermekte gecikmedi. En uzun suren yayin 2 dk. oldu. Linux ile yapiverdik ayakustu.. Benim bildigim multimedya icin Windows'un yapip Linux'un yapamadigi hic bir sey yok..

Evine BSA karismiyor mu ? Adresini bir versene, soyleyeyim Erol (OZKUR) Bey'e. Bakalim karisiyor mu, karismiyor mu ? Cok surmez, su Palladium PKI anakartlara bir girsin BSA ihtiyacida kalkacak. Bakalim o begendigin Windows'a aylik haracini verirken neler soyleyeceksin ? Diger yandan, benim gozumde, korsan program kullananin tecavuzcu coskun'dan farki olamaz. Kanun bile oyle der. Sokaktan gecen kiza tecavuz etsenizde, program kopyalasanizda 2 yil ceza yersiniz. Ustelik, kanunun suc saydigi bir fiili ovmek, ona ozendirmek olarak acik secik gorulen yazilarinizdan dolayi da ayni cezaya kapilabilirsiniz.

Siz once gidin. Biraz Windows ogrenin. Ama bu MCSE olmakla filan olmayacak bir seydir, size user space thread with Many-To-Many fibers dedigimde o ne demeyeceksiniz, bana W2K kernelin su noktasinda bu threadlarin sync oldugunu soyleyeceksiniz. Sonra gidin biraz Linux filan ogrenin. Boyle tipik Kabzimal'dan donme bilgisayarci veya iki tikla bilgisayar ogrendimcilerden olup boyle arenalara cikmayin. Bu defa sabrimiz yeterince var, zamanimiz yok. Bir dahaki sefere cok iyi bir OS dersi alabilirsiniz, oyleki asiri yuklenmeden bosaltmak icin kafaniza bir huni takip dolasmaya baslayabilirsiniz..

Saygi ve sevgiler..