[Linux] Re: HakkıÖc al.

From: Enver ALTIN (ealtin@casdb.com)
Date: Tue 02 Jul 2002 - 13:03:48 EEST

On Tue, 2002-07-02 at 07:02, Ansugo wrote:
> Hakkı Öcal'ın işletim sistemlerine bakış açısı şu şekildedir : "BTci
> tayfası takım tutar gibi OS tutmaz".. Mesela ben bu ilkeyi
> benimsemişimdir. Hangi işletim sistemi hangi konuda iyi ise, onu
> kullanırım. Ama bu listede birçok kişi, Linux fanatikliğini, MS'in iyi
> yanlarını görmeyecek derece de "ilerletmişlerdir" ki bu durum aban göre
> yanlıştır. Sizler bilimçi, programcı, sistem geliştirici kişilersiniz.
> Ama MS'e karşı tutumunuz, "Globalleşme karşıtı" minik guruplara benziyor..

Windows 2000 ve XP'nin bir 4.3BSD kernel kullandigini uzun sure konustuk
bu listede. Active Directory olayi bir LDAP implementation olarak
bilinir, Kerberos da BSD'dendir. MS DNS Server'in BIND'dan turemedigini
soylerseniz gulerler size. Stability/reliability konusuna hic girmiyorum
bile.

Elimizdeki oyuncaklarin neredeyse tumu teknik olarak bircok is icin
yeterince iyi artik. OpenOffice, Mozilla, XFree, Evolution, Galeon, xine
gibi her derde deva son kullanicilar icin kullanimi kolay yazilimlarimiz
var. Olayi fanatizm olarak goruyorsaniz oyle, bu sistemi server/desktop
amacli olarak daha iyi hale getirmek icin elimizden geleni yapiyoruz
cunku bu sistemi biz kullaniyoruz. Bizim
isteklerimiz/yonlendirmelerimiz/calismalarimiz dogrultusunda gelisiyor.

Biz. Ben, sen, o yada onlar degil. Biz. Kim oldugumuz onemli degil.
Insanlarin sorunlarina cozum getirebilmemiz onemli. Getirdigimize
inaniyoruz. Bu cozumleri bir Unix clone olan Linux ile olusturmak bizim
secimimiz. Boyle devam ettikce bu sistemin daha da gelismesini saglamis
oluyoruz.

Bu durumda sizin "o durum icin hangisi iyiyse onu kullanirim"
felsefesine karsi degiliz. Cesitli testler yaptik, kendimizce bir sonuca
vardik. Vardigimiz sonuc bu sistemin bircok durum icin en iyisi oldugu.
Uzgunum, benim sozlugumdeki fanatizm ifadesi bu degil. Tecrube ile karar
veriyoruz, onyargi ile degil.

Saygilar

--
Enver (a.k.a. skyblue) - A potent hallucinogene

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part

----------------------------------------------------------------------- Liste üyeliğiniz ile ilgili her türlü işlem için http://liste.linux.org.tr adresindeki web arayüzünü kullanabilirsiniz. Listeden çıkmak için: 'linux-request@linux.org.tr' adresine, "Konu" kısmında "unsubscribe" yazan bir e-posta gönderiniz. -----------------------------------------------------------------------