[Linux] Re: linux dağıtımları ve upgrade?

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Tue 02 Jul 2002 - 13:03:05 EEST

Selamlar..

On Mon, 1 Jul 2002 13:03:16 -0400
Baris Hasdemir <penguen@hasdemir.com> wrote:

> selam,
>
> uzerime alindim :)
>
> Ayni sisteme birden fazla linux sistemini sahsen ben su nedenlerle kuruyorum.
> asil sistemim var bir tane, slackware. linuxu cok iyi bilmeyince, sistem icinde
> oynarken, atiyorum gnome u derlerken mesela sorun cikabiliyor, butun sistemi
> kendi bilgimle eski haline donduremiyorum cogu zaman. hangi dosya nedir, ne
> nereden takip ediliri de iyi bilemedigimden sistemin yapisini unutuveriyorum.
> kurdugum duzinelerce program atil olarak yer isgal ediyor.. bu sebeple bir
> [...]

Deneme tahtasi olarak boyle kullanmak, bir an icinde asil sisteminizi de crash edebilir. Size gereken yeni bir Linux partisyonu degil. Size lazim olan UML. User Mode Linux. VMWare ile Linux icinde Linux calistiriyorsunuz sanal bir makine ile ya.. Onun gibi. Bir sanal makine yok. UML ile Linux icinde bir process olarak yeni bir Linux kerneli calistiroyrsunuz. Onunda kendi init'i vs. si var. Hem kernel capinda, hem sistem capinda kurcalama/gelistirme faaliyetleri icin birebir. Gerektiginde asil calisan Linux'ta isinizi yapmaya devam edebilirsiniz. REBOOT etmeniz gerekmez. UML Linux'un boot suresi vs. de tipik bir Linux'tan kat kat hizlidir.

Saygi ve sevgiler..