[Linux] Re: linux dağıtımları ve upgrade?

From: Baris Hasdemir (penguen@hasdemir.com)
Date: Mon 01 Jul 2002 - 20:03:16 EEST

selam,

uzerime alindim :)

Ayni sisteme birden fazla linux sistemini sahsen ben su nedenlerle kuruyorum.
asil sistemim var bir tane, slackware. linuxu cok iyi bilmeyince, sistem icinde
oynarken, atiyorum gnome u derlerken mesela sorun cikabiliyor, butun sistemi
kendi bilgimle eski haline donduremiyorum cogu zaman. hangi dosya nedir, ne
nereden takip ediliri de iyi bilemedigimden sistemin yapisini unutuveriyorum.
kurdugum duzinelerce program atil olarak yer isgal ediyor.. bu sebeple bir
deneme tahtasi_slackware_ayni_versiyonum da mevcut. bunu mutemadiyen silip silip
bastan kuruyorum. :)

bir de merak edip kurdugum dagitimlar var. ozellikle paket management
sistemlerini merak ediyorum, veya da atiyorum ximian i merak ediyorum ama kaynak
kodunu derlemeye bilgim elvermiyor, ve slackware paketleri yok. bu durmda
paketine sahip bir dagitimi gecici olarak ximian'i kuruyorum, kurcaliyorum
siliyorum vesaire.

simdi ayni sorunu gnome2 de yasiyorum. kodundan derleme olayina girmedim bile
cunku daha once 1.4 u bi turlu derleyememistim. yanlis hatirlamiyorsam Gconf ve
pkgconfig ile ilgi bir sorun cikmisti. neyse iste, simdi debian i tekrar kurup,
gnome2 ye bakmayi planliyorum. gnome2 nin bazi paketleri var sagda solda, ben
birini denedim slackware.pl'dekini ancak cogu yerde hatayla karsilasiyorum.
garnome'u denedim ama o da olmadi. (cok da ugrasmadim garnome'la acicasi,belki
tekrar denemek lazimdir. ) slackware.com paketleri uretene kadar merakimi
yenmemim baska bir linux sistemi kurmaktan baska bir yolu varsa ogrenmek
isterim.

hatta soyle bir seye gonullu olabilirim, ben burda gnome2 yi adim adim nasil
derledigimi listeye yazarim, ablalar abiler destek olur, ve sonunda bir gnome2
kaynak kodundan nasil derlenir belgemiz olur. destek olursaniz pazar gunu bu
ufak projeye baslarim.

sahsen yeni baslayanlar icin, yerleri musaitse, sisteme birden fazla linux
sistemi kurmayi ben ozellikle oneriyorum. hem dagitimlar arasi farklari gorerek
linuxu daha iyi kavramaya hizmet ediyor, hem de oldukca kolay.

sevgiler,
baris