[Linux] Re: HakkıÖc al.

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Tue 02 Jul 2002 - 07:07:07 EEST

Sal 02 Tem 2002 :39 tarihinde şunları yazmıştınız:

> Bu tur konusmalara cevap verilmesi gerekiyor. Ama buradan degil tabii.
> Burada bizim yazdiklarimizi yine biz okuyoruz. Bu sozlerden etkilenen
> insanlarin cok cok kucuk bir kismi liste icerisinden gercekleri
> ogrenebiliyor.
>
> Ne yapacagiz peki ? Dergiler, web sitelerimiz en guclu silahlarimiz.

Biraz işin felsefesine, biraz da tarihçesine eğilmemiz gerekli galiba. ESR ve
RMS'nin çeşitli makalelerini çevirmeyi düşünüyorum. Hareketin ne olduğunu,
nereden nasıl başladığını anlatan makaleler mevcut.

Örneğin:

Tarihçe:
A Brief History of Hackerdom
http://tuxedo.org/~esr/writings/hacker-history/hacker-history.html
Revenge of the Hackers
http://tuxedo.org/~esr/writings/homesteading/hacker-revenge/

Kültürün işleyiş tarzı:
Cathedral and the Bazaar
http://tuxedo.org/~esr/writings/cathedral-bazaar/cathedral-bazaar/
Homesteading the Noosphere
http://tuxedo.org/~esr/writings/homesteading/homesteading/

Felsefesi:
http://www.gnu.org/philosophy/philosophy.html adresinden seçmeler.

Ayrıca MITRE'nin Açık Kaynak Kod için yazdığı rapor (65 terim dolu sayfa... :(
) pragmatik yönden açık kaynak kodlu yazılımların nasıl değerlendirileceği ve
nasıl kullanılabileceği için ipuçları içeriyor. İşin felsefesi/tarihçesi
ilgilenmeyip, işini görmeye çalışan BİS yöneticilerine faydalı olacaktır.

Bunların hepsini bir elde çevirmek mümkün değil tabii fakat ana kaynakların
Türkçe'de yer alması faydalı olur diye düşünüyorum. Özgün makalelere de
ihtiyaç var.

Esen kalın,
Deniz