[Linux] [FAQ] Re: XFree86 4.0.1 S3 Virge DX/GX sorunu

From: Enver ALTIN (enveraltin@yahoo.com)
Date: Wed 27 Feb 2002 - 00:55:56 EET

On Tue, 2002-02-26 at 00:41, Ali Yazici wrote:
> Makineme Gelecek 1.0 kurdum. XFree86 4.0.1 varmis. Anladigim kadariyla XFree yavas yavas s3 serisinden destegini cekiyor. s3virge_drv.o dosyasi mevcut fakat ekran kartimdan tam performans alamiyorum. (800*600 olayi pek hos olmuyor :) )

Oncelikle XFree86 projesi herhangi bir donanimdan herhangi bir destegi
cekmek gibi bir egilime girebilecek bir proje degil, ve boyle birsey
bildigim kadariyla gerceklesmeyecek.

Oncelikle kartiniza ait bilgileri almak icin:

# lspci

komutu verebilirsiniz. Bu komutla PCI donanimlariniz (AGP da isletim
sistemi tarafindan PCI olarak algilanir) listelenecektir.

Kartiniz muhtemelen AGP ve kullandiginiz kernel, AGP destegi icermiyor
olabilir. Bu durumda:

# modprobe agpgart

ile kernel AGP destegini etkinlestirebilirsiniz. Hemen ardindan

# xf86cfg

komutu verecek olursaniz, XFree86 4 sisteminizi SuperProbe ile tarayacak
ve donaniminiz ile ilgili kullanilabilecek olasi konfigurasyonlarin
buyuk bir kismini /root/XF86Config.new adindaki dosya icerisine
yazacaktir. Bu dosyayi /etc/X11/XF86Config yada /etc/X11/XF86Config-4
(sisteminizde bunlardan yada bu ada benzer dosyalardan biri mevcut
olmali) dosyalarindan birinin uzerine yazin, daha sonra:

# xf86cfg -textmode

ile bu konfigurasyonu biraz kurcalayin, umarim bu sizi sonuca
ulastiracaktir.

Iyi calismalar

--
Enver (a.k.a. skyblue)