[Linux] [FAQ] Re: cpu id, XFree powersave

From: Enver ALTIN (enveraltin@yahoo.com)
Date: Wed 27 Feb 2002 - 00:49:17 EET

On Tue, 2002-02-26 at 23:02, Naz=FDm Ko=E7 wrote:
> Merhaba,

Merhaba,

> 1- intel CPU'larda her cpu'yu tanimlayan bir
> numara varmis. linux'de bunu nasil elde
> edebilirim ?

$ cat /proc/cpuinfo

bir miktar bilgi verecektir. Elimde cpuid destekleyen bir CPU
olmadigindan su an deneyemiyorum ancak kernel dokumanlari arasindan
hatirladigim kadariyla /dev/cpu/<cpu_no>/cpuid dosyasi da bilgi sagliyor
sanirim.

$ cat /dev/cpu/0/cpuid

biciminde deneyebilirsiniz (bunun icin kullandiginiz kernel icerisinde
cpuid destegi olmasi gerekiyor)

> 2- Uzerinde calistigimiz sistemde klavye ve mouse
> mevcut degil. Bundan dolayi disaridan hic bir
> etki gelmedigi icin X, powersave mod'a geciyor.
> Bunu nasil engellerim ? Ekranin her zaman
> karsimizda olmasi gerekiyor.

~/.xinirc icerisine:

xset -dpms

ekleyebilirsiniz. Kullandigim Slackware dagitimi icerisinde
/etc/rc.d/rc.M icerisinde de

setterm -blank 15

yer aliyor. Bunu kapatabilir veya degeri 0 yaparak kapanmasini kesin
olarak engelleyebilirsiniz ve bu satirin hangi script icerisinde
oldugunu bulmak icin:

# cd /etc && grep -r setterm *

kullanabilirsiniz.

Iyi calismalar