[Linux] Re: ÇalışmaGrupları

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@superonline.com)
Date: Fri 30 Aug 2002 - 21:58:23 EEST

Cumartesi 31 Ağustos 2002 05:05 sularında, Serdar Koylu şunları yazmıştı:
> Selamlar..

> Bence darilacak gucenecek, hatta ciddi ciddi azledildigini dusunecek bir
> sey yok ortada. Bosuna gonul koyuyorsunuz gibime geliyor.

Selam,

Ben gücendim. Bu proje salt bir web üzerinde belge yayınlama projesi
değil benim için. Bu proje üzerinde 1 yıldan beri çalışıyorum.

1 yıl kadar önce Berk Demir ile bu konuda yazışmıştım. Belgelerin
içler acısı halini tartışmıştık. Bu konu üzerine eğildim.

Belgeler arası bağların oluşturulması ve güncel tutulması,
belgelerin güncellenmesi HTML biçemle çok zordu. Belgelerin sayısına
ve çeşitliliğine bakınca iş içinden çıkılamaz bir kaos olarak bile
adlandırılabilirdi. Yani bu iş açıkça bir hamallıktan başka bir şey
değildi. Bir çözüm bulmalıydım. O çözümü buldum. Site XML taslaklardan
otomatik üretiliyor, belgeler arası bağlar otomatik üretiliyor.
O site basit bir web sitesi, grup da bir po çeviri grubu değil.
Hazır çözümler yoktu. Bunları oluşturdum. Çalışma grubu elkitabını
okumanızı öneririm.

Şimdi iş Kolomb'un yumurtasına döndü. Armut piş ağzıma düş.
Çalış çabala, çözüm üret, tam iş rayına oturmuşken h.s. git densin.
Gücendim.

Bu çalışmamı, LKD'ye rağmen sürdüreceğim. Site şimdi küçük ama
herşey çevrildiğinde ya da Türkçe belgelendiğinde site GB'lara
ulaşacak. Böyle bir siteyi makinasında sunabilecek birinin
olabileceğini düşünüyorum.

Esen kalın,
Nilgün

Esen kalın,