[Linux] ÇalışmaGrupları

From: Baris Ozyurt (baris@ozyurt.gen.tr)
Date: Sat 31 Aug 2002 - 10:00:07 EEST

Merhaba,

YK kararlariyla ilgili elestirileri YK uyelerinin cevaplamasi en dogal ha=
kki,=20
dahasi =F6devidir. LKD YK s=F6zc=FCs=FCn=FCn gerekli cevaplari yazili ola=
rak verecegini=20
tahmin ediyorum.

Su anda yazdiklarim tamamen kisisel izlenimlerim ve g=F6r=FCslerimdir ve =
sadece=20
beni baglamaktadir.

LKD' nin kurulus s=FCreci sancilarini, meshur c=F6psis tartismalarini kac=
imiz=20
hatirliyor? Artik kullanici grubu olmaktan cikmamiz, dernek gibi kurumsal=
 bir=20
yapiya kavusmamiz ciddi sekilde sancili bir s=FCrecti.

Sonra dernek resmen kuruldu, gecici y=F6netim kurulu dogal olarak dernegi=
n=20
kurulusunda en aktif olan kisiler tarafindan olusturuldu.

Ilk genel kurulumuz yapildi, Genel Kurul gecisi y=F6netim kurulunu oy bir=
ligi=20
ile akladi, kendilerine tesekk=FCr etti ve bir dahaki demokratik secime k=
adar=20
LKD' yi y=F6netecek YK' yi =F6nce aday g=F6sterdi, sonra oylama ile secti=
=2E

Ilk YK icinde cesitli sebeplerle YK' dan ayrilanlar oldu, yerlerine yenil=
eri=20
atandi.

Ilk calisma gruplari acilen is yapilmasi gerektigi icin kim yapabilirse o=
=20
calissin mantigi ile kuruldu.

Ancak artik g=F6rd=FCg=FCm kadariyla YK birinci =F6ncelik olarak kurumsal=
lasmaya ve=20
kurallarin yazilip islerin bunlara uygun yapilmasina calisiyor. Yaptiklar=
i is=20
ve y=F6ntemleri demokratik bir platformda her zaman denetlenebilir,=20
elestirilebilir, y=F6nlendirilebilir. Buna YK' dan herhangi birinin itira=
zinin=20
olabilecegini sanmiyorum. Sonucta YK =FCyesi insanlari biz LKD =FCyeleri =
el=20
kaldirarak , oy vererek YK =FCyesi yaptik. Tepeden inmediler.

Begenmedigimiz y=F6netime karsi ilk genel kurulda alternatif bir YK liste=
si=20
olusturmak, liste hazirlamak, kulis yapmak ve bu liste ile secime gitmek =
bana=20
kalirsa etige aykiri degil; demokratik s=FCrecin bir parcasi. Begenmedigi=
miz=20
ama secimler gelen =FCyeleri secimle yerlerinden alabiliriz.

Ama calisma gruplarinin pozisyonlari biraz farkli. CG =FCyelerini ve=20
baskanlarini LKD =FCyeleri degil, YK =FCyeleri secti. CG'lari YK kararlar=
i=20
olusturdu. Dolayisi ile LKD b=FCnyesinde calisma yapan herhangi bir=20
arkadasimiza sen su cg' nin =FCyesi oldun, sen su cg' nin baskanisin, sen=
 artik=20
degilsin, bu cg' yi kapattik , bu cg' yi actik demek YK' nin en temel=20
haklarindan birisidir. YK, dernegi y=F6netmek amacli 'secilmis' kisilerde=
n=20
olusmaktadir ve dernegi yasalar ve genel kabul g=F6rm=FCs is/ahlak ilkele=
rini=20
aykiri olmadigi m=FCddetce istedikleri gibi y=F6netmekde serbesttirler.

Kisisel olarak sikintinizi ve hayal kirikliginizi cok iyi anladigimi=20
saniyorum. Inanin su anda yasadiginizi tahmin ettigim ic sikintinizi =FCz=
=FClerek=20
paylasiyorum.=20

Ancak benim g=F6rd=FCg=FCm kadariyla hic kimse size has.. git demedi. Dem=
esi m=FCmk=FCn=20
degil, buna hic kimsenin hakki yok. Bu yapida Mustafa Akg=FCl' =FCn derne=
gi ne=20
kadar y=F6netmeye hakki varsa, bir LKD =FCyesi olarak (=FCyesiniz degil m=
i?) sizin=20
de kalmaya hakkiniz vardir.=20

belge-cg iyi isler icin saglam temeller atan ve bu temeller =FCzerinde sa=
glam,=20
anlasilir ve yaygin belgeleme calismalari yapacak bir CG olarak g=F6r=FCn=
=FCyor.=20

Elbette calisma grubunuzun basarilarinin ya da basarisizliklarinin en b=FC=
y=FCk=20
payi size aittir ve bu grubun en cok calisan =FCyesi olarak size 'is yapm=
a=20
kardesim, has.. git' denmesi YK disindaki =FCyeler tarafindan kabul edile=
mez=20
bir durum olurdu. Duygusal tepkinizin hatali olabilecegini l=FCtfen d=FCs=
=FCnmeye=20
calisin.

Belge-cg baskanligi icin secim s=F6z konusu olacak ve benim adayim Nilg=FC=
n Belma=20
Bug=FCner olacak. Sizi cok sevdigim icin degil, sizi tanidigimi bile=20
s=F6yleyemem. Ama belge-cg icin iyi isler cikaracaginizi tahmin ettigim i=
cin.

L=FCtfen k=FCsmeyiniz, cok anlamsiz bir hareket olur bu. Secime giriniz v=
e=20
calismalariniza kaldiginiz yerden devam ediniz. Ilk genel kurulda gerekir=
se=20
YK adayi olunuz.=20

Bu hirsinizi ve Linux tutkunuzu devam ettirdiginiz m=FCddetce ben size de=
 oy=20
veririrm.

Ayrica YK , calisma grubu baskanlarini YK ile birlikte calisacak bir y=F6=
netim=20
'algoritmasi' olusturmus. Bu sayede yapilan islerin ve alinan kararlarin=20
m=FCstakbel bir cg =FCyesi olarak birebir sizin tarafinizdan kontrol=FC m=
=FCmk=FCn=20
olacak.

Iki e-postanizdan belge calismalarinizi LKD disina kaydirmak egiliminde=20
oldugunuzu hissettim, umarim yaniliyorumdur. Bunun ne size, ne LKD' ye ne=
 de=20
Linux kullanicilarina bir fayda getirmesi ihtimalini g=F6rm=FCyorum. LKD =
ile=20
calismayan, ya da "LKD' ye ragmen calsmaya calisan" bir grubun calismalar=
inin=20
basarili olma sansinin 0 (sifir) olacagini size hatirlatmak isterim.=20

Ilk e-postanizda LKD' nin klan yapisina b=FCr=FCnd=FCg=FCn=FC yazmistiniz=
=2E Buna=20
katilmiyorum. Biz bir dernegiz ama =F6ncesinde bir 'topluluguz'. Kendine =
g=F6re=20
kurallari ve is akis semalari, haber ve karar alma makanizmalari olan,=20
birbirine bagli, siki ve b=FCy=FCk bir topluluguz. Ama kapali bir toplulu=
k=20
degiliz.

Ben 5 sene =F6nce sendmail kurmak icin sevgili Doruk Fisek' i sabahlara k=
adar=20
sunucu basinda tutmaya calisan bir 'yeni baslayan' iken, bug=FCn kendimi =
fahri=20
YK =FCyesi olarak g=F6rebiliyorum. Her sartta is yapma ve elestirme hakki=
mi=20
sonuna kadar kullaniyorum. Kapali ve disardan =FCye kabul etmeyen bir top=
luluk=20
kendisinden 5 sene b=FDyunca sedece beslenecek bir insani niye arasina al=
sin=20
ki?=20

Bu insanlar ( siz ve ben de dahil ) Linux' un =FClkemizde de hakettigi ye=
re=20
gelmesi icin calisiyor. Emege saygisizlik bagislanabilir ama cezasiz kalm=
az=20
bir tavirdir.

Gereksiz k=FCsk=FCnl=FCkler, 'ceker giderim haaa' , 'gidersen git kardesi=
m' , 'bir=20
saniye susar misiniz' s=F6ylemleri kimseye fayda saglamamakta, topluluga =
zarar=20
vermektedir.

Calismalari ne kadar iyi olursa olsun topluluga zarar vermeye calisan ya=
pilar=20
topluluk tarafindan bozulup yapi korunur.=20

Yasadigimiz, dogal bir s=FCrectir. Sizden ricam; 'ben bir yere gitmiyoru=
m, LKD=20
ne kadar size aitse bana da o kadar aittir' diyebilmeniz ve basarili=20
calismalarinizi yine LKD b=FCnyesinde gerceklestirmeye, yaptiginiz islere=
=20
adinizi yazmaniz.

Belge-CG baskani olmak payesi size cazip geliyor olamaz, sanmiyorum. Sira=
dan=20
bir belge - cg =FCyesi olarak b=FCy=FCk isler basariniz. Nasilsa dogal se=
leksiyon=20
sizi gene baskan yapacaktir.

Giderseniz, gidersiniz. Yani; gitmek istiyorsaniz gidiniz. Tartismanin=20
gereksiz yere uzamasi yapici sonuclar =FCretmeyecek.

Kalmak istiyorsaniz t=FCm YK' nin size her ortamda yaptiginiz basarili is=
ler=20
icin tesekk=FCr edecegine adim gibi eminim.

Sevgiler,
=20
Baris Ozyurt
baris@ozyurt.gen.tr