[Linux] Re: ÇalışmaGrupları

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@superonline.com)
Date: Fri 30 Aug 2002 - 00:40:21 EEST

Perşembe 29 Ağustos 2002 22:59 sularında, Enver ALTIN şunları yazmıştı:

> Selam,

> Aslinda durum bu degil. Calisma gruplari konusundaki degisiklikler,
> LKD'nin yeniden yapilanma planinin bir parcasi ve bence iyi niyetli bir
> karar. Yanlis algilanmamali diye dusunuyorum.

Ben eskiye dönüş diye algılıyorum.
Şimdi bir duruma bakalım.

LKD sunucusu bir sistem çökmesi yaşadı ve çalışmalar
bu durumda bazı gönüllülerin katkılarıyla farklı
makinalar üzerinde sunulmaya başlandı.

Kabul edersiniz ki, bu çalışmalar, bu makinaların
sahiplerinin kabul edebildikleri sınırlı koşullar
altında yürüdü.

Örneğin belgeler sitemiz önce casdb makinasındaydı,
şimdi emo.org makinasında. casdb makinasında bana çok
yardımcı oldunuz, bu bakımdan size özellikle çok
teşekkür ederim. emo makinasının admini ise
adeta sinirlerimi bozmak için ne lazımsa yaptı.

Bu güç şartların düzeltilmesini isteyenlere
çözüm bulmak için LKD kendi makinasını edindi ve
ilk iş bu güç koşullarda iş yapmaya çalışan çalışma
gruplarının başkanlarını azletti.

Artık zor şartlar ortadan kalktığına göre bu kişilere
ihtiyaç kalmamıştı. Bu işleri artık onlarda yapabilirdi.

Üstelik bu azil işini yaparken demokratik davranmışlardı.
Başkanlar için seçim yapılacakmış.
Anlayamadığım şu:
Diğer çalışma gruplarının başkanları neden azledilmedi?
Onlar demokrasi üstü başkanlar mı?

Yoksa LKD bir sivil toplum örgütü görüntüsü çizen, ticari
amaçlarını gerçekleştirmek isteyen bir grubun elindeki bir
şirket mi?

Bir ticari şirket mantalitesi ile istedikleri bölümlerin
yöneticilerini atıp istediklerini getirebildiklerine
göre bu böyle olmalı.

LKD, bu aziller neticesinde eski ekibine geri dönüş yapmış,
yeni katılanları bünyesinden atmıştır.

LKD, kendilerinden farklı düşünüp farklı uygulamalar yapanlara
tahammülsüzlük göstermiş, isteklerini gerçekleştirebilecek
koşulları elde ettiği anda bu fikir ve uygulama sahiplerinden
kurtulma yolunu seçmiştir.

Hem de demokratikliği her zamanki tartışılabilir bir demokrasi
anlayışıyla.

Esen kalın,
Nilgün

Esen kalın,